SPR478 Strategické plánování pro veřejné a sociální cíle

Fakulta sociálních studií
jaro 2019
Rozsah
1/1/0. 12 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Jiří Winkler, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Út 18:00–19:40 U53
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s postupem strategického plánování pro veřejné účely. (2) Studenti získají znalost různých organizačních a společenských kontextů pro tvorbu strategie. (3) Získají schopnost provádět analýzu pro potřeby strategického plánování v organizacích veřejného i soukromého neziskového sektoru a aplikovat tyto znalosti a schopnosti v různých organizačních a společenských kontextech.
Výstupy z učení
Analyzovat vnitřní i vnější podmínky pro rozvoj strategie; aplikace vhodných metod strategické analýzy v organizačním kontextu; zpracování individuálního projektu strategického plánu pro neziskovou organizaci.
Osnova
  • Úvod, základní pojmy, Co je to strategie? Příklad aplikace Strategického plánování pro sociální účely v praxi Začínáme se strategickým plánováním Mise (poslání), vize a kontext prostředí SWOT analýza a strategické otázky Vnitřní a vnější posouzení Cíle, úkoly a strategie Implementace a formování strategie Strategické vedení lidí v organizaci Prezentace individuální a organizační strategie I. Prezentace individuální a organizační strategie II.
Literatura
    povinná literatura
  • H. Mintzberg: The Strategy Concept I: Five Ps For Strategy 15 p
  • LAMPEL, Joseph, Henry MINTZBERG, James Brian QUINN a Sumantra GHOSHAL. The strategy process : concepts, contexts, cases. Fifth edition. Harlow, England: Pearson, 2014, xxi, 722. ISBN 9780273716280. info
  • BRYSON, John M. Strategic planning for public and nonprofit organizations : a guide to strengthening and sustaining organizational achievement. 4th ed. San Francisco: Jossey-Bass, 2011, xxviii, 54. ISBN 9780470392515. info
  • GRASSEOVÁ, Monika, Radek DUBEC a David ŘEHÁK. Analýza v rukou manažera : 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 325 s. ISBN 9788025126219. info
Výukové metody
přednášky, teoretická domácí příprava, seminární diskuse a prezentace
Metody hodnocení
1x písemný test, 2x individuální studijní projekt, ústní zkouška 60% správných odpovědí v testu je potřebné k úspěšnému složení testu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, jaro 2020.