VPLb1161 Odborná praxe pro rozvoj a řízení lidských zdrojů

Fakulta sociálních studií
jaro 2020
Rozsah
0/0/12. 100 hodin praxe. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Josef Horňáček, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
každé sudé pondělí 14:00–15:40 P22
Předpoklady
! VPL161 Praxe pro rozvoj lids. zdrojů && ! NOWANY ( VPL161 Praxe pro rozvoj lids. zdrojů )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: - Zprostředkovat motivovaným a talentovaným studentům praktické zkušenosti v oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů ve vybraných zaměstnavatelských organizací.
- Poskytnout studentům zpětnou vazbu v rámci získávání prvních praktických pracovních zkušeností na odborných profesních pozicích. Skupinové workshopy a individuální konzultace poskytují možnost konfrontovat praktické problémy, které studenti zažívají během praxí, s jejich teoretickým vysvětlením. Obsahem jednotlivých workshopů je především reflexe podmínek výkonu personální práce, rozbor příkladů z praxe a trénování základních schopností a dovedností pro výkon personální/manažerské práce.
- Poskytnout zaměstnavatelským organizacím prostor pro rozvoj a praktickou přípravu vybraných studentů pro jejich budoucí kariéry v rámci daných organizacích.
Výstupy z učení
Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- aplikovat doposud získané teoretické poznatky z oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů v praktických situacích v organizacích
- identifikovat a analyzovat podmínky výkonu personální práce a praktické problémy současné praxe rozvoje a řízení lidských zdrojů v organizacích, a kriticky je reflektovat s ohledem na jejich teoretické vysvětlení
- orientovat se v manažerských rolích a úlohách personálních útvarů v organizacích, reflektovat je a v budoucnu je zvládnout
- prezentovat a argumentovat své návrhy, přijímat a dávat zpětnou vazbu
Osnova
  • 1) Výběr organizace
  • 2) Uzavření smlouvy
  • 3) Výkon praxe
  • 4) Aktivní účast na seminářích
  • 5) Zpracování pracovních listů
  • 6) Odevzdání výkazu a hodnocení od školitele
  • Harmonogram seminářů:
  • 1) Úvodní informace k průběhu kurzu a praxe, projednání rozmístění studentů v organizacích a případných problémů s podepisováním Smlouvy o spolupráci a Protokolu o přijetí studenta na praxi.
  • 2) Seminář na téma: Úloha personálního útvaru v organizaci
  • 3) Seminář na téma: Benefity v organizaci
  • 4) Seminář na téma: Konflikt v organizaci a jeho řešení
  • 5) Seminář na téma: Nábor a výběr zaměstnanců
  • 6) Seminář na téma: Vzdělávání a rozvoj
  • 7) Prezentace pracovních listů
Literatura
    doporučená literatura
  • JONES, G.R. 1988/2013. Organizational Theory, Design and Change. Harlow: Pearson Education Limited. 7th Edition.
  • HRONÍK, František. Jak se nespálit podruhé :strategie a praxe výběrového řízení. 1. vyd. Brno: MotivPress, 2007, 376 s. ISBN 978-80-254-0698-4. info
  • HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8. info
  • ARMSTRONG, Michael Stuart. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3. info
Výukové metody
skupinové a individuální konzultace;
100 hodin přímé praxe v pracovních organizacích;
reflexe a analýza zkušeností z praxe ve formě pracovních listů a jejich prezentace;
hraní her a scének vyvinutých za účelem tréninku základních dovedností a schopností pro HRM pozice
Metody hodnocení
výkaz o vykonané praxi,
přijetí pracovních listů na témata skupinových setkání,
slovní hodnocení výkonu studentů na praxi ze strany školitelů v organizaci
Informace učitele


Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.