ZUR317 Group of experts (subject A)

Faculty of Social Studies
Spring 2014
Extent and Intensity
0/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Roman Binder (lecturer)
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Timetable
Fri 28. 2. 9:45–15:00 U32, Fri 14. 3. 9:45–15:00 U32, Fri 28. 3. 9:45–15:00 U53, Fri 11. 4. 9:45–15:00 U32
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 25 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem je studenty seznámit nejen s teoretickými základy, ale zejména s praktickým uplatněním Public relations. Předmět proto vyučují odborníci z praxe, kteří do výuky přinášejí zkušenosti ze své každodenní práce. Studenti se dozvědí, proč je public relations důležité, jakou hraje roli, jaké jsou hlavní principy. Osvojí si základy korporátní, produktové a krizové komunikace, vyslechnou si příklady úspěšných kampaní. Dozvědí se, jaká jsou specifika komunikace s médii v různých oborech či jak se dělá Celebrity PR. Po úspěšném absolvování budou studenti schopni pracovat se základními pojmy z oblasti public relations, orientovat se v nových trendech a technikách public relations, rozpoznat a zvolit vhodné postupy a formy zapojení veřejnosti a využít nástroje budování důvěryhodnosti organizace; účelně komunikovat s veřejností prostřednictvím masových médií. Studenti získají teoretické znalosti, rozhled a při zpracování a prezentaci seminární práce také dovednosti užitečné při působení v PR agenturách či komunikačních / tiskových útvarech.
Syllabus (in Czech)
  • 1. 1. Zahájení kurzu. Představení obsahu. Představení AMI. Základy PR: co to je PR, obor a práce v PR, komu lidé důvěřují a proč komunikovat, systematický přístup v PR. Ukázky PR případových studií nejen z oblasti financí, služeb a průmyslu (korporátní i produktová komunikace). Ing. Marcela Minářová, Mgr. Roman Binder.
  • 1. 2. PR případové studie v rukou studentů – sami v týmech si studenti vyzkouší a odprezentují své nápady. Zadání týmového úkolu pro semestrální práci – vysvětlení, plus čas na domluvení týmu a výběr tématu.
  • 1. 3. Media relations aneb jak umístit sdělení do médií: česká mediální scéna a kdo je kdo v redakci, čím si novináře můžeme získat, pozitivní media relations – jak na to.
  • 2. 1 Specifika PR ve zdravotnictví a rychloobrátkovém zboží. Zdravotnictví – Zákonná omezení pro komunikaci léčivých přípravků, specifika spolupráce s odborníky, vhodné formáty pro komunikaci, rozdíly v komunikaci státní sféry (nemocnice, pojišťovny) versus firemní komunikace (farmaceutické firmy) – příklady komunikace. Rychloobrátkové zboží – jak budovat značku v oblasti FMCG, brand PR v praxi, nástroje brand PR, lifestylová média a jejich specifika, případové studie z oblasti rychloobrátkového zboží Mgr. Anna Balíčková, Bc. David Vondruška.
  • 2. 2. Event management a celebrity PR. Celebrity PR – kdy a jak ho používat, pořádání akcí, příprava a produkce, proč pořádat akce. Hodnocení PR aktivit.
  • 2. 3. CSR. CSR jako „vděčný“ nástroj komunikace? (case studies). Důležitost propojení CSR aktivit a předmětu činnosti firmy. Jak CSR komunikovat. Příklady úspěšné komunikace CSR projektů u korporací i menších firem. Interní komunikace. Interní komunikace versus externí komunikace, specifika interní komunikace, kvalitativní a kvantitativní průzkumy (zapojení studentů do krátkého průzkumu interní komunikace na univerzitě).
  • 3. 1. Krizová komunikace. Hlavní principy krizové komunikace, stanovení komunikačních priorit. Příprava krizového plánu, příprava a mediální trénink zástupců firmy. Praktické cvičení – koncepční řešení simulované krizové situace. Ing. Vladan Crha, Ing. Peter Hermann.
  • 3. 2. Příprava na kontakt s médii Druhy akcí pro média a jejich specifika. Formulace hlavních sdělení + cvičení. Co (ne)dělat před kamerou + video ukázky a zapojení studentů do zpětné vazby.
  • 3. 3. On-line komunikace. Pozice on-line v rámci firemní komunikace Digitální nástroje. Praktické ukázky, best a worst practises.
  • 4. 1. Prezentace seminárních prací. Ing. Marcela Minářová, Mg. Roman Binder.
  • 4. 2. Prezentace seminárních prací.
  • 4. 3. Vyhodnocení. Zhodnocení kurzu, zpětná vazba.
Literature
  • BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012, 183 s. ISBN 9788024737805. URL info
  • CAYWOOD, Clarke L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xxxvii, 60. ISBN 8072268864. info
  • LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem : příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 257 s. ISBN 9788025123973. info
  • L'ETANG, Jacquie. Public relations : základní teorie, praxe, kritické přístupy. Translated by Petr Antonín. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 338 s. ISBN 9788073675967. info
  • SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 9788024728667. URL info
  • ŠINDLER, Petr. Event marketing : jak využívat emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 8024706466. info
  • TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média : media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 296 s. ISBN 9788025134573. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka and Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 9788024727905. URL info
  • WILCOX, Dennis L a Bryan H REBER. Public relations writing and media techniques, Boston: Pearson, 2013
  • WILSON, S., Real people, real crises: an inside look at corporate crisis communications. Winchester, Va: Oakhill Press, 2002
Teaching methods (in Czech)
Tematické přednášky, studium předepsané literatury, tvorba samostatných prací a praktických projektů.
Assessment methods (in Czech)
Kurz úspěšně zakončí posluchači, kteří odevzdají v dohodnutém termínu a v minimálně dostatečné kvalitě seminární práci, kterou odprezentují na závěrečném semináři. Seminární práce: Studenti (v týmech) si losem vyberou některou ze společností (výběr připraví AMI), pro kterou připraví "komunikační plán", včetně přípravy rozpočtu. Na přípravě komunikačního plánu studenti předvedou použití všech nástrojů PR, které byly během kurzu probrány. Výstupem bude odevzdání seminární práce (rozsah cca 10 - 15 normostran), která bude komunikační plán dopodrobna popisovat. Dále proběhne také veřejná prezentace, jejímž cílem bude zajmout "klienta" - tím bude porota složená ze členů AMI. Studenti mají průběžně možnost konzultovat přípravu seminárních prací. Aktuality: Na počátku každé lekce si skupina studentů připraví cca 10 minutovou ukázka nezajímavějších PR počinů z ČR i zahraničí za uplynulých 14 dní. Výsledkem budou plusové body v závěrečném hodnocení.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2005, Spring 2006, Autumn 2006, Spring 2007, Spring 2008, Autumn 2008, Spring 2009, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2015.
  • Enrolment Statistics (Spring 2014, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2014/ZUR317