ZUR500g Mediální projekt

Fakulta sociálních studií
podzim 2019
Rozsah
1/3/0. 8 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (přednášející)
Jan Rozkošný (přednášející)
Garance
Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Rozvrh
Čt 10:00–11:40 Studio 527
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět se zaměřuje na jednu z nejdůležitějších fází mediální komunikace – na problematiku přípravy, konstrukce, tvorby a vzniku mediálního projektu jako manuálu, který popisuje jak vyrobit mediální produkt, a návodu, který objasňuje jak jej uplatnit na mediálním trhu. • Hlavním cílem předmětu je naučit studenty vytvořit samostatný mediální projekt, schopný uplatnit se na mediálním trhu, tedy pěstovat kreativní schopnosti a cvičit praktické dovednosti v oblasti žurnalistické praxe. Cílem je dále vyložit principy a dlouhodobě se utvářející pravidla, kterým podléhá tvorba mediálního projektu, a rovněž principy a pravidla, kterými se řídí komunikace a spolupráce s institucemi věnujícími se realizaci, financování a institucionálnímu zaštiťování mediálních projektů a produktů. Reflektována je rovněž skutečnost, že mediální projekt je pouze jednou z forem projektů určených pro ekonomický trh a že nejen mediální průmysl, ale také jiná průmyslová odvětví a rovněž neziskové organizace, které se ovšem při své práci neobejdou bez mediálních projektů, podřizují svou činnost obecným pravidlům projektování.
Výstupy z učení
Schopnost vytvořit a současně na mediálním trhu prosadit mediální projekt patří k hodnotám vysoce ceněným na mediálním trhu práce. • Student po absolvování předmětu bude tedy: • - schopen kategorizovat jednotlivé typy mediálních projektů a produktů a orientovat se ve struktuře a fungování mediálního trhu; • - znát základy mediálního podnikání, ekonomiky, marketingu a managementu; • - znát základní principy financování mediálních projektů; • - schopen využít výsledky mediálních analýz při tvorbě projektu a produktu; • - umět vytvořit návrh mediálního projektu a produktu; • - umět aplikovat principy PR a marketingu při zavedení produktu na mediální trh.
Osnova
  • Mediální projekt a mediální produkt. Typy mediálních produktů (žánry a formáty). Struktura a deskripce mediálního produktu. • 2. Mediální komunikace. Funkce médií. Mediální trh. • 3. Mediální podnikání a mediální průmysl. Mediální organizace. • 4. Editoriální politika médií. Cílové publikum a komunikační strategie komunikátorů / mediátorů. • 5. Mediální marketing a management. Financování médií. • 6. Mediální projekt a jeho realizační tým. • 7. Marketingová komunikace. Průzkum trhu. Úspěšné komunikační strategie uplatňující se na mediálním trhu. • 8. Projektový management. Mediální projekt jako podnikatelský a grantový záměr. Záměr, forma, obsah. • 9. Proces vzniku mediálního projektu a výroba mediálního produktu. • 10. Financování mediálních projektů. Grantové agentury a nadace a jejich politika. Fundraising. • 11. Medializace a zavedení mediálního projektu a produktu na trh. • 12. Případové studie vybraných mediálních projektů.
Výukové metody
přednáška, seminář, četba, projektová výuka
Metody hodnocení
Hodnotí se (1) prezentace případových studií, (2) draft vlastního mediálního projektu, který student vypracuje a obhajuje v rámci kolokvia, a (3) docházka.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2019/ZUR500g