ZUR500g Media Project

Faculty of Social Studies
Autumn 2019
Extent and Intensity
1/3/0. 8 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (lecturer)
Jan Rozkošný (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Timetable
Thu 10:00–11:40 Studio 527
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 16 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/16, only registered: 0/16
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět se zaměřuje na jednu z nejdůležitějších fází mediální komunikace – na problematiku přípravy, konstrukce, tvorby a vzniku mediálního projektu jako manuálu, který popisuje jak vyrobit mediální produkt, a návodu, který objasňuje jak jej uplatnit na mediálním trhu. • Hlavním cílem předmětu je naučit studenty vytvořit samostatný mediální projekt, schopný uplatnit se na mediálním trhu, tedy pěstovat kreativní schopnosti a cvičit praktické dovednosti v oblasti žurnalistické praxe. Cílem je dále vyložit principy a dlouhodobě se utvářející pravidla, kterým podléhá tvorba mediálního projektu, a rovněž principy a pravidla, kterými se řídí komunikace a spolupráce s institucemi věnujícími se realizaci, financování a institucionálnímu zaštiťování mediálních projektů a produktů. Reflektována je rovněž skutečnost, že mediální projekt je pouze jednou z forem projektů určených pro ekonomický trh a že nejen mediální průmysl, ale také jiná průmyslová odvětví a rovněž neziskové organizace, které se ovšem při své práci neobejdou bez mediálních projektů, podřizují svou činnost obecným pravidlům projektování.
Learning outcomes (in Czech)
Schopnost vytvořit a současně na mediálním trhu prosadit mediální projekt patří k hodnotám vysoce ceněným na mediálním trhu práce. • Student po absolvování předmětu bude tedy: • - schopen kategorizovat jednotlivé typy mediálních projektů a produktů a orientovat se ve struktuře a fungování mediálního trhu; • - znát základy mediálního podnikání, ekonomiky, marketingu a managementu; • - znát základní principy financování mediálních projektů; • - schopen využít výsledky mediálních analýz při tvorbě projektu a produktu; • - umět vytvořit návrh mediálního projektu a produktu; • - umět aplikovat principy PR a marketingu při zavedení produktu na mediální trh.
Syllabus (in Czech)
  • Mediální projekt a mediální produkt. Typy mediálních produktů (žánry a formáty). Struktura a deskripce mediálního produktu. • 2. Mediální komunikace. Funkce médií. Mediální trh. • 3. Mediální podnikání a mediální průmysl. Mediální organizace. • 4. Editoriální politika médií. Cílové publikum a komunikační strategie komunikátorů / mediátorů. • 5. Mediální marketing a management. Financování médií. • 6. Mediální projekt a jeho realizační tým. • 7. Marketingová komunikace. Průzkum trhu. Úspěšné komunikační strategie uplatňující se na mediálním trhu. • 8. Projektový management. Mediální projekt jako podnikatelský a grantový záměr. Záměr, forma, obsah. • 9. Proces vzniku mediálního projektu a výroba mediálního produktu. • 10. Financování mediálních projektů. Grantové agentury a nadace a jejich politika. Fundraising. • 11. Medializace a zavedení mediálního projektu a produktu na trh. • 12. Případové studie vybraných mediálních projektů.
Teaching methods (in Czech)
přednáška, seminář, četba, projektová výuka
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se (1) prezentace případových studií, (2) draft vlastního mediálního projektu, který student vypracuje a obhajuje v rámci kolokvia, a (3) docházka.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2019/ZUR500g