ZUR536 Internetová publicistika

Fakulta sociálních studií
jaro 2005
Rozsah
1/1. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová
Předpoklady
Kurz je určen mírně pokročilým a pokročilým studentům, disponujícím základní znalostí publicistických žánrů. Podmínkou přijetí do kurzu je předložení dvou publicistických textů (žánry: recenze, glosa, sloupek, fejeton, analýza, rozhovor, reportáž); texty zasílete na e-mail vyučujícího. Termín: 21. 2., 15.00 h
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je nabídnout možnost praktického autorského a edičního tréninku v publicistické tvorbě (a to nikoli v modelové situaci, ale v zavedeném médiu) a současně umožnit praktický kontakt se specifiky internetové žurnalistiky. Studenti v rámci kurzu vytvářejí a pod supervizí vyučujícího sami editují obsah publicistického internetového deníku Sever CZ (http://sever.cz) , kde naplňují sadu žánrových rubrik (úvodník/fejeton, politický komentář, kulturní recenze, rozhovor, komentovaný přehled domácího a zahraničního internetového tisku) a zajišťují spolupráci s případnými externími spolupracovníky. Ediční dramaturgii média určují sami studenti.
Metody hodnocení
Probíhá jednou týdně formou semináře, beroucího na sebe podobu redakční porady. Povinností studenta je odevzdávat nejméně jeden či dva publicistické texty týdně (v závislosti na rozsahu), nebo se podílet na editaci materiálu a jeho zpracování redakčním systémem. Udělení zápočtu je podmíněno nejen pravidelnou přispěvatelskou/editorskou činností, ale i praktickým zvládnutím přinejmenším třech publicistických žánrů.
Informace učitele
http://sever.cz
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007.