ZUR768 Media management and marketing

Faculty of Social Studies
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/0. 10 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Mgr. Kateřina Škařupová, Ph.D.
Timetable
Fri 5. 10. 8:00–9:30 P22, Fri 2. 11. 8:00–9:30 P22, Fri 7. 12. 8:00–9:30 P22
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 15 fields of study the course is directly associated with, display
Syllabus (in Czech)
  • Cíl kurzu: Cílem kurzu je pomocí tematických přednášek, studia předepsané literatury, psaní samostatných prací a vypracování praktických úkolů seznámit studenty s principy managementu a marketingu v médiích. Kurz seznamuje s vnitřní organizací mediálních společností, zvláště redakcí v tištěných i elektronických médiích, ale také oddělení distribuce a inzerce. Definuje profese a funkce zajišťující řízení a provoz mediálních společností. Pozornost je věnována i ekonomickým aspektům provozu veřejnoprávních a komerčních tištěných a elektronických médií. Zakončení kurzu: Zápočet se koná formou písemného testu, který prověřuje znalosti z předepsané literatury i praktické dovednosti. Podmínkou připuštění k zápočtu je přijetí všech zadaných písemných prací a úkolů. Obsahové rozvržení kurzu: 1. Úvod do kurzu 2. Principy managementu, řízení lidí a marketingu, specifika v médiích. 3. Mediální společnosti v ČR, vlastnictví, struktura a organizace, rozdíly mezi tištěnými a elektronickými médii (rádio, TV, internet) 4. Rozdíly mezi veřejnoprávními a komerčními médii (management, marketing, obsah, ekonomika tištěná elektronická média) 5. Profese v tištěných a elektronických médiích, personalistika (motivace, odbory) 6. Vztah redakce odbyt inzerce (komunikace oddělení, samostatnost redakce) 7. Inzerce, struktura, fungování 8. Distribuce (odbyt), struktura, fungování, péče o předplatitele (návrhy akcí), self promotion, reklama, mediální partnerství (návrhy) 9. Struktura, organizace a fungování redakce, struktura pracovního dne 10. Operativní řízení a rozhodování redakce 11. Redakční plánování, koncepce, vize, praktická organizace porady, praktické plánování) 12. Kontakt se čtenáři, diváky, posluchači (návrhy akcí) 13. Vytváření rubrik, seriálů (návrhy) 14. Závěrečný test Literatura Bartošek, J.: Kultura manažerské komunikace, Zlín 2000 Bárta V. Bártová, H.: Výzkum trhu a chování spotřebitele, Praha, Vysoká škola ekonomická 1993 Foret, M.: Marketingová komunikace, Brno, Masarykova univerzita 1997 Foret, M., Stávková, J.: Marketingový výzkum, Jak poznávat své zákazníky, Praha, Grada Publishing 2003 Jirák, J. Kopplová, B.: Média a společnost, Praha, Portál 2003, str. 7484 Kotler, P.: Marketing Management, Praha, Victoria Publishing, a. s. 1995 Kotler, P.: Marketing od A do Z, Praha, Management Press 2003 Kunczik, M.: Základy masové komunikace, Praha, Karolinum 1995, str. 6368, 7884, 114118 McDonald, M. H. B. Morris, P.: Škola marketingu, Praha, Jan Kanzelsberger 1992 Mc Nair, B.:Sociologie žurnalistiky, Praha, Portál 2004, str. 6470, 103107 McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Praha, Portál 1999 Ramonet, I.: Tyranie médií, Praha, Mladá Fronta 2003, str. 73112 Světlík, J.: Marketing a reklama, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003 Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing 2000
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
General note: Tento předmět si zapisují studenti/ky imatrikulačních ročníků 2003/2004 a starších, kteří nebudou na oboru MSŽU zpracovávat a odevzdávat bakalářskou práci.
The course is also listed under the following terms Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2007/ZUR768