ZUR709 Mediální projekt

Fakulta sociálních studií
jaro 2010
Rozsah
blokově. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc. (přednášející), Mgr. Pavel Sedláček (zástupce)
PhDr. Mgr. Zdeněk Havlíček (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Rozvrh
Pá 26. 2. 12:00–13:40 U32, Pá 9. 4. 12:00–13:40 U32, Pá 14. 5. 12:00–13:40 U32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurs se zabývá problematikou vzniku a uplatnění mediálního mediálních projektů a produktů na nediálním trhu. Cílem kurzu je vyložit principy a pravidla, které řídí mediální trh a kterým podléhá proces budování mediálního projektu. Na konci tohoto kurzu bude student schopen pochopit problematiku vztahů formujících mediální projekty, mediální produkty a mediální trh. Dále budou schopni vytvořit vlastní mediální projekt, schopný uplatnit se na mediálním trhu.
Osnova
  • 1. setkání: Média a kultura. Teorie společenské organizace.
  • 2. setkání: Roviny masové komunikace. Funkcionalistická teorie médií a společnosti. Funkce masových médií.
  • 3. setkání: Mediální podnikání a mediální průmysl. Mediální trh.
  • 4. setkání: Mediální organizace. Média veřejné služby a soukromá média. Vlastník a provozovatel médií. Politika médií.
  • 5. setkání: Mediální marketing. Financování médií.
  • 6. setkání: Preprodukční, produkční a postprodukční mediální systémy.
  • 7. setkání: Typy mediálních produktů (žánry a formáty). Struktura a deskripce mediálního produktu. Reprezentace, stereotypy, narativní struktury, komunikační strategie.
  • 8. setkání: Mediované obsahy a obsahová analýza mediálního produktu.
  • 9. setkání: Mediální projekt a jeho realizační tým. Cílová konzumentská skupina. Proces vzniku mediálního projektu a výroba mediálního produktu.
  • 10. setkání: Financování mediálních projektů. Grantové agentury a nadace a jejich politika. Fundraising.
  • 11. setkání: Prodej a distribuce mediálních projektů a produktů. Medializace mediálního projektu a produktu.
  • 12. setkání: Obhajoba a evaluace mediálního projektu.
  • 13. setkání: Závěrečné hodnocení kurzu.
Literatura
  • Branston, Gill – Stafford, Roy: The Media Student’s Book. 2nd Ed. London, New York: Routledge, 1999.
  • DeFleur, Melvin L. – Ballová-Rokeachová, Sandra J. (1996): Teorie masové komunikace. Praha: Univerzita Karlova.
  • Jirák, Jan – Köpplová, Barbara: Média a společnost. Praha: Portál, 2003.
  • McQuail, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999.
Metody hodnocení
přednášky, čtyři dílčí písemné úkoly, seminární práce - mediální projekt, písemný text
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, jaro 2005, podzim 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016.