PSY139 Psychologie v podnikání a reklamě

Fakulta sociálních studií
podzim 2000
Rozsah
1/1/0. 3 kr. 1 původní kredit. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tomáš Sedláček (přednášející)
Garance
Mgr. Magdalena Valášková
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky
  • Co je reklama? Co je marketing? 5 P. Uplatnění psychologického vzdělání v oblasti marketingu a reklamy. Diskuze.
  • 2. Strategické marketingové plánování. Marketingový výzkum
  • Základní literatura - základní termíny; typy marketingových výzkumů; specifika psychologického zřetele k jednotlivým typům výzkumů; výzkumné agentury a výzkumy v ČR
  • 3. Cílový trh. Zákazník nebo spotřebitel: demografické a psychografické charakteristiky
  • Význam v praxi. MML a Mediaprojekt. Praktické cvičení
  • 4. Produkt a psychologické aspekty stanovení ceny
  • Případové studie. Problematika potřeb u zákazníků.
  • 5. Distribuce, logistika. Otázka tržního prostředí.
  • Případová studie. Merchandising. P.O.S. Věrnostní programy
  • 6. Marketingová komunikace. Komunikační modely.
  • Praktické cvičení - Marketingový a propagační mix.
  • 7. Modely účinku hromadné komunikace 1.
  • Případové studie
  • 8. Modely účinku hromadné komunikace 2.
  • Případová studie
  • 9. Model zaujatosti
  • Případová studie
  • 10. Kreativita v reklamě;
  • Praktické ukázky a cvičení. TV, Rozhlas, Inzerce a www prezentace
  • 11. Mediální reklama
  • Případová studie. GRP, CPT, NetReach, Frekvence.
  • 12. Politická kampaň; a modely persuáze
  • Přímá a okliková forma přesvědčování. Celebrity. Diskuze
  • 13. Reklama zaměřená na děti
  • Symboly v reklamě. Diskuze.
  • 14. Psychologické prvky využívané v reklamě;
  • Kdo je Copywriter? Jak funguje efektivní reklamní sdělení. Teorie a praxe
  • 15. Shrnutí problematiky
  • Test znalostí
Literatura
  • Seglin L. Jeffrey: 36-hour Marketing Course. McGraw-Hill 1989
  • Vysekalová Jitka: Výzkum účinnosti propagace. SNTL 1978
  • Schultz P. Duane: Psychology and Industry Today. Macmillan Publishing 1982
  • MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Jan Jirák - Marcel Kabát. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 447 s. ISBN 80-7178-200-9. info
  • KOUDELKA, Jan. Spotřební chování a marketing. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 191 s. ISBN 8071693723. info
  • SCHULTZ, Don E. Moderní reklama - umění zaujmout. Edited by Bohdana Kropelnická. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995, 668 s. ISBN 8071690627. info
  • LESLY, Philip. Public relations :teorie a praxe. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7. info
  • BÁRTOVÁ, Hilda a Jan KOUDELKA. Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1994, 121 s. ISBN 8070794607. info
  • MÜHLBACHER, Hans. Selektivní propagace. 1. vyd. Praha: BaBtext, 1993, 288 s. ISBN 80-901444-6-2. info
  • KOTLER, Philip. Marketing management :analysis, planning, implementation, and control. 7. ed. Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 1991, xxvi, 756. ISBN 0-13-552480-6. info
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2000/PSY139