ZUR114 Mediální projekt

Fakulta sociálních studií
podzim 2008
Rozsah
1/1. 6 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc. (přednášející)
PhDr. Mgr. Zdeněk Havlíček (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová
Rozvrh
Čt 12:00–13:30 U32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Osnova
  • Základní roviny masové komunikace. Základní funkce médií. Mediální podnikání a mediální průmysl. Organizace médií. Vlastník médií. Provozovatel médií. Financování médií. Rozpočet. Vlastní a získané finanční prostředky. Inzerce. Sponzorování mediálních projektů. Grantové agentury, nadace a jejich politika. Mediální trh. Faktory ovlivňující aktivity na mediálním trhu. Mediální projekt jako podnikatelský či grantový záměr. „Volné“ kapacity na mediálním trhu. Strategie uplatňující se na mediálním trhu. Proces vytváření mediálního projektu. Časový realizační harmonogram na ose mediální projekt – mediální produkt. Financování mediálního projektu. Vznik realizačního týmu (vymezení kompetencí, cílů, úkolů a realizačního plánu). Vznik a oponentura mediálního projektu. Cílová konzumentská skupina, které je mediální produkt určen. Produkční a distribuční mediální systémy. Výroba mediálního produktu. Preprodukce, produkce a postprodukce. Typy mediálních produktů (žánry a formáty). Struktura mediálního produktu (podle základních druhů médií). Působení mediálního produktu na publikum. Medializace mediálního projektu. Prodej mediálního produktu. Analýza a hodnocení mediálního produktu. Beseda s vlastníkem mediální instituce/organizace, s tvůrcem úspěšného mediálního projektu/produktu, s představitelem grantové agentury či nadace.
Literatura
  • PAVELKA, Jiří. Mediální projekt. Brno: MU, FSS, 2003. info
  • BERGER, Peter L. a Thomas LUCKMANN. Sociální konstrukce reality :pojednání o sociologii vědění. Translated by Jiří Svoboda. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999, 214 s. ISBN 80-85959-46-1. info
  • BRANSTON, Gill a Roy STAFFORD. The media student's book. 2nd. ed. London: Routledge, 1999, xii, 468 s. ISBN 0-415-17307-8. info
  • POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti : veřejná komunikace ve věku zábavy. Translated by Irena Reifová. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 1999, 190 s. ISBN 8020407472. info
  • MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Jan Jirák - Marcel Kabát. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 447 s. ISBN 80-7178-200-9. info
  • STRINATI, Dominic. An introduction to theories of popular culture. London: Routledge, 1995, xviii, 301. ISBN 0415124700. info
  • MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím : extenze člověka. Edited by Jaroslav Střítecký, Translated by Miloš Calda. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1991, 348 s. ISBN 8020702962. info
Metody hodnocení
Požadavky na studenty vymezuje e–learningová podoba kurzu. E–learningový program poskytuje návod, jak studovat, pracovní harmonogram, zadání písemných úkolů i základní studijní literaturu. Písemné úkoly: Čtyři menší písemné práce (deskripce celoplošného tištěného média, výklad základních funkcí medií a jejich ilustrace na konkrétní produktu, dopis hodnotící úroveň celoplošného tištěného média, nabídkový dopis, grantová žádost) a seminární práce – vlastní mediální projekt. Prezentace a obhajoba mediálního projektu v rámci kurzu. Vyučující hodnotí jednotlivé písemné práce i prezentaci projektu. Zápočet studenti získávají na základě přijetí prací a úspěšné prezentace projektu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, jaro 2001, podzim 2001, jaro 2002, podzim 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2008/ZUR114