ZUR263 Webové aplikace a animace

Fakulta sociálních studií
podzim 2008
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Leo Nitče (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová
Rozvrh
Út 14:00–15:40 PC54
Předpoklady
SMER ( DIG )
Předpoklady: -studenti musí znát pracovat se OS Windows a internetem; - Studenti musí mít zkušenosti s bitmapovými a vektorovými programy (adobe, corel, atp.) ; - a základní znalost protokolů http(s), ftp (s), ad. ;
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Jiné omezení: Přednostní právo zápisu mají studenti oborové specializace "digitální média".
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou: - praktické seznámení s aplikacemi pro tvorbu webu a webové grafiky; - členění těchto nástrojů dle způsobu užití; - práce s desktopovými aplikacemi pro zpracování počítačové grafiky; - na hodinách je věnována velká pozornost návrhu baneru a loga; - seznámení s principy a nástroji pro detailní analýzu webu; - posouzení celkové struktury a návrhu webu;
Osnova
  • Základní pojmy: síť, protokol, doména, hierarchie, hosting, poskytovatel, CMS.
  • Funkce sítě internetu a www.
  • Základní pojmy: editor, HTML, script, klient-server.
  • Software a jeho využití při tvorbě a správě webu.
  • Základní pojmy: pixel, rozlišení, vektor, video vs. animace, vzor.
  • Grafické nástroje a jejich dělení.
  • Základní pojmy: design, rámy, tabulky, obraz a zlatý střed.
  • Návrh webu, podkladové materiály a jejich úprava.
  • Základní pojmy: graf, tabulka, SEO, statistika .
Literatura
  • Polzer, Jan. Drupal. 2. vyd. Praha : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2214-3.
  • Funk, Tom. Web 2.0 and Beyond: Understanding the New Online Business Models, Trends, and Technologies. 2008. 192 s. ISBN 978-0313351877.
  • Brown, Rob. Public Relations and the Social Web: How to Use Social Media and Web 2.0 in Communications. 2009. 208 s. ISBN 978-0749455071.
  • Tuten, Tracy. Advertising 2.0: Social Media Marketing in a Web 2.0 World. 2008. 216 s. ISBN 978-0313352966.
  • Feiler, Jesse. How to Do Everything with Web 2.0 Mashups. 2007. 320 s. ISBN 978-0071496278.
  • KOSEK, Jiří. Html - tvorba dokonalých stránek : podrobný průvodce. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. 291 s. ISBN 80-7169-608-0.
Metody hodnocení
Diskuse, skupinové projekty, prezentace webu, domácí úkoly. Praktická zápočtová práce: návrh a realizace webu. Účast: povinná.
Další komentáře
Studijní materiály
Kurz je povinně volitelný (kredity B) pro specializace Digitální média a Žurnalistika. Studenti specializace Žurnalistika musí požádat vyučující/ho o výjimku. Studenti specializace Mediální studia volí jiné povinně volitelné kurzy.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2008/ZUR263