SOC567 Narratives, Icons, Identities

Fakulta sociálních studií
podzim 2012
Rozsah
2/0/0. 10 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Csaba Szaló, Ph.D. (přednášející)
Dr. Aleš Burjanek, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. PhDr. Ing. Radim Marada, Ph.D.
Oddělení sociologie – Katedra sociologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Soňa Enenkelová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení sociologie – Katedra sociologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Út 16:00–17:40 U35
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen
porozumět a vysvětlit kličové pojmy sociologie formování identit jako jsou například kolektivní identita, osobní identita, sociální identita, třídní vědomí, etnické identity a proces etnizace, genderové identity, lokální identity, národní identity, kosmopolitní identity;
analyzovat základní sociologické perspektivy formování identit.
na základě nabytých znalostí formulovat sociologické interpretace empirických případů formování identit
Osnova
  • ...
Literatura
    povinná literatura
  • Mitchell, W. 1986. Iconology : image, text, ideology. Chicago: University of Chicago Press.
    neurčeno
  • Panofsky,Erwin.2012.“On the Problem of Describing and InterpretingWorks of theVisualArts.” Critical Inquiry 38(3): 467–482.
  • Stites, Richard. 1985.“Iconoclastic Currents in the Russian Revolution: Destroying and Preserving the Past.” Pp. 1–24 in Bolshevik Culture, edited by Abbott Gleason and Richard Stites. Bloomington: Indiana University Press.
  • Wolf, Christa. 1984. Patterns of Childhood . New York: Farrar, Straus, and Giroux.
  • Alexander, Jeffrey. C. 2008.“Iconic Experience in Art and Life.” Theory, Culture & Society 25(5):1.
  • KOSELLECK, Reinhart. Futures past : on the semantics of historical time. Translated by Keith Tribe. New York: Columbia University Press, 2004, xx, 317. ISBN 0231127715. info
  • KOSELLECK, Reinhart. The practice of conceptual history : timing history, spacing concepts. Edited by Hayden V. White, Translated by Todd Samuel Presner. Stanford, California: Stanford University Press, 2002, xiv, 363. ISBN 0804740224. info
Výukové metody
přednášky, semináře, prezentace.
Metody hodnocení
průbežné pisemné přípravy, průběžná písmená práce, závěrečná studie
Informace učitele


Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, jaro 2017.