CZVMVZ002 Nation branding - jak nová média ovlivňují značky států a politiku

Fakulta sociálních studií
podzim 2013
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Anna Shavit, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Urbanovská, Ph.D. (pomocník)
Mgr. et Mgr. Veronika Velička Zapletalová, Ph.D. (pomocník)
Garance
PhDr. Petr Suchý, Ph.D.
Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Olga Cídlová, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií – Fakulta sociálních studií
Předpoklady
SOUHLAS
SINCE THE COURSE IS OVER PLEASE DO NOT REGISTER AND DO NOT ASK FOR EXCEPTIONS.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem školy je diskutovat význam komunikace a nových médiích a jejich dopad na politický proces , mezinárodní vztahy a tvorbu národních značek států. Studenti se v průběhu pěti výukových dnů seznámí s obsahem pojmu nation branding, s trendy v současné komunikaci, se změnami, které probíhají v médiích. Obsah bude zaměřen zejména na následující země: Čínu, USA, Izrael, Írán a Sýrii (popř. Arabské jaro obecně). Diskutovat se bude nejen jejich vnitropolitická situace, ale i jejich image a reputace (Jakým způsobem se prezentují ostatním zemím, jaké nejčastější stereotypy o těchto zemích máme?). Na základě nabytých znalostí pak vypracují vlastní komunikační strategii pro blíže zadaný projekt (komunikační strategie vybraného státu). Výsledky svého projektu budou prezentovat komisi složené z domácích i zahraničních lektorů.
Osnova
  • Předběžný program: Pondělí 19. srpna: Dopoledne: Nation Branding – uvedení do problematiky; Čína Úterý 20. srpna: USA; Propaganda a persuaze – stereotypní komunikace Středa 21. srpna: Izrael; trénink prezentačních dovedností Čtvrtek 22. srpna: Írán; Sociální média – jejich role v komunikaci Pátek 23. srpna: Arabské jaro; Sýrie; Volby v Egyptě 2012 Sobota 24. srpna: Závěrečné prezentace studentů, hodnocení, ukončení LŠ
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele


Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: Summer Session 18.-24.8.2013.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014.