LP102ZK Podniková strategie a právo

Právnická fakulta
jaro 2015
Rozsah
20/0. 10 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LLM (přednášející)
prof. Ing. Karel Rais, CSc., MBA (přednášející)
Garance
doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LLM
Kontaktní osoba: Mgr. Naděžda Špirudová
Dodavatelské pracoviště: Právnická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování modulu účastníci: a) Porozumí východiskům, procesu a významu strategického řízení a plánování v organizacích pro dosahování konkurenční výhody b) Seznámí se se zákonitostmi organizačního rozvoje a vlivy vnějšího a konkurenčního prostředí c) Budou schopni používat logickou posloupnost analytických technik vedoucích k formulování podnikatelské strategie d) Porozumí významu generických konkurenčních strategií a zvláštnostem spojených s řízením jejich uplatňování v jednotlivých funkčních strategiích a při řízení organizace samotné e) Porozumí významu právního prostředí pro formulování korporátní strategie f) Porozumí obsahu a metodám vedoucím k formulování jednotlivých funkčních strategií g) Naučí se reálně hodnotit strategický potenciál a kapacitu organizace včetně analýzy strategických zdrojů h) Naučí se pracovat se základními technikami a nástroji pro formulování strategických cílů a globální podnikatelské strategie organizace
Osnova
  • • Zaměření modulu a jeho hodnocení (písemná práce) • Předmět strategického řízení • Klasifikace strategií. Generické a funkční strategie. Podnikatelská strategie. • Poslání, vize a strategické cíle organizace • Strategická analýza a potenciál podnikatelských oblastí • Analýza vnějšího, vnitřního a konkurenčního prostředí • Generické konkurenční strategie • Funkční strategie • Chování organizací a organizační rozvoj • Podniková strategie a strategické řízení v kontextu práva • Konzultace zadání písemné práce • Hodnocení a přehled modulu
Literatura
    doporučená literatura
  • SOUČEK, Zdeněk. Firma 21. století : (předstihněme nejlepší!!!). Online. 2. vyd. Praha: Professional Publishing, 2010. 258 s. ISBN 9788074310072. [citováno 2024-04-24] info
  • MAREK, Karel. Smluvní obchodní právo, kontrakty. Online. 1.dotisk 4.aktualiz.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 477 s. Spisy PrF MU. Řada teoretická ; Svazek 346. ISBN 978-80-210-4619-1. [citováno 2024-04-24] info
  • DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Online. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2001. xiv, 256. ISBN 8071796034. [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
Výuka probíhá formou prezentace podporované PowerPointovou vizualizací prezentované problematiky. Základní metody výuky jsou vedle výkladu také řízené diskuse s účastníky modulu. Modul rovněž předpokládá samostatné studium z doporučené literatury a vypracování písemné práce. Součástí výuky jsou také individuální konzultace v průběhu případně po skončení modulu.
Metody hodnocení
Předmět a způsob hodnocení: 100% písemná práce Popis a význam způsobu hodnocení: Hodnocení bude provedeno na základě písemné práce vypracované zejména na základě zkušeností z vlastní praxe účastníka – tzv. work based assignment (100%) v rozsahu 2.000 – 3.000 slov. Přesné zaměření práce a bližší charakteristiky testu budou konzultovány v průběhu výuky modulu případně následných konzultací po skončení modulu. Charakteristika písemné práce a způsob hodnocení: Identifikujte problém strategického kontextu se specifickými právními implikacemi v organizaci dle Vašeho výběru, a který má významný vliv na chování organizace. Analyzujte komponenty korporátní strategie odrážející možné dopady právních dopadů problému, navrhněte relevantní řešení (v několika variantách) a zdůvodněte ho užitím analytických vhodných metod.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/law/jaro2015/LP102ZK