BHEM051 Ekonomie a marketing

Lékařská fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 30. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
MDDr. Bc. Tomáš Machač (přednášející)
Garance
MDDr. Bc. Tomáš Machač
Stomatologická klinika – Společná pracoviště s Fakultní nemocnicí u sv. Anny v Brně – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: doc. MUDr. Lenka Roubalíková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Stomatologická klinika – Společná pracoviště s Fakultní nemocnicí u sv. Anny v Brně – Lékařská fakulta
Rozvrh
St 18. 9. až St 27. 11. St 10:00–11:40 KOM 410, St 11. 12. až St 18. 12. St 10:00–11:40 KOM 410
Předpoklady
BHSL041p Soc. lék. a veř. zdrav. - př.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámení studentů se současnou politickou sociálně ekonomickou situací a postavení dentálních hygienistek v ČR. Základní manažerské a marketingové dovednosti s přihlédnutím k současným trendům. Příprava na pracovní pohovor a jeho úspěšného zvládnutí.
Výstupy z učení
Po ukončení předmětu student :
- je schopen lepší komunikace s pacientem/klientem
- má podvědomí o teorii užitku
- ovládá znalost zákonných požadavků (vyhláška č. 39/2005 Sb., vyhláška č. 55/2011 Sb., zákon č. 372/2011 Sb., zákon č. 96/2004 Sb.)
- má schopnost prodat nabyté vědomosti
Osnova
  • 1. Zákonné požadavky pro povolání Dentální hygienistky (vyhláška č. 39/2005 Sb., vyhláška č. 55/2011 Sb., zákon č. 96/2004 Sb., zákon č. 372/2011 Sb.)Základy právní problematiky v ČR. 2. Úvod do klasické ekonomie 3. Úvod do behaviorální ekonomie 4. Základní klasické rozdělení marketingu 5. Úvod od managementu praxe dentální hygienistky 6. Prodej - fáze prodeje 7. Cíle prodeje 8. Užitek a jeho vymezení 9. Akceptace léčebného plánu - ABC 10.Komunikace - CRM 11.SWOT analýza pracoviště dentální hygienistky 12. Osobní SWOT analýza 13. Základy psaní životopisu a motivačního dopisu 14. Klasifikace - kontrola seminární práce
Literatura
    doporučená literatura
  • Drive (Pohon)- D.H.Pink
  • ČEPICOVÁ, K, Nejčastější právní situace, rádce pro každý den, Brno: Edika, 2014
  • PAYOFF (Jak drahé je zdarma) - Dan Ariely
  • To sel lis humann (Prodávat je lidské) - D.H.Pink
  • Start with Why (Začněte s proč) - Simon Sinek Management essential for Doctors – Rory
  • Influence - The Psychology of Persuasion (Zbraně vlivu) - Robert B.Cialdini
  • Medicinské právo - Jolana Těšinévá, Roman Ždárek, Radek Policar
  • Philip Kotler; Gary Armstrong - Marketing
  • Management v kostce pro zdravotníky – P. Svobodník
  • JANKŮ, Martin. Základy práva pro posluchače neprávnických fakult. 5., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2013, xxvi, 535. ISBN 9788074004940. info
    neurčeno
  • Úvod do veřejného zdravotnictví – h. Janečková, H. Hnilivcová
  • Strategické řízení zdravotnických zařízeních – Zdeněk souček, Jan Burian,
  • Vybrané kapitoly z pojišťovnictví - v. Kahoun, V.Vurm, B.Kučerová
Výukové metody
teoretická příprava s aktivním zapojením studentům do výuky
Metody hodnocení
- kolokvium a písemná práce
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.