BZAJ0222 Angličtina II - cvičení

Lékařská fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 30. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Žaneta Stýblová (přednášející)
Mgr. Jana Klapilová (cvičící)
Mgr. Tereza Kochová (cvičící)
doc. Wei-lun Lu, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Zuzana Handlová (pomocník)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník)
Garance
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Rozvrh
Po 18. 3. 9:00–11:30 B11/228, Po 25. 3. 9:00–11:30 B11/228, Po 1. 4. 9:00–11:30 B11/228, Po 8. 4. 9:00–11:30 B11/228, Po 15. 4. 9:00–11:30 B11/228, Po 29. 4. 9:00–11:30 B11/228, Po 6. 5. 9:00–11:30 B11/228, Po 13. 5. 9:00–11:30 B11/228, Po 20. 5. 9:00–11:30 B11/228
Předpoklady
BZAJ0121 Angličtina I - cvičení
Úroveň obecného anglického jazyka na úrovni B2 SERRJ. Znalost odborné slovní zásoby předmětu VLAJ0121 Angličtina 1 I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout u studentů receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině včetně vybraných gramatických kapitol na úrovni B2 SERRJ. Kurz dále u studentů rozvíjí znalosti specializované oborové slovní zásoby, prezentační dovednosti a dovednosti písemného projevu pro akademické prostředí, stejně jako dovednosti pro efektivní komunikaci s pacientem, kolegy lékaři a ošetřujícím personálem.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu je student schopen:
- popsat a vysvětlit pojmy týkající se jednotlivých vybraných okruhů z oboru zdravotních záchranářů: charakteristika záchranáře;
- charakteristiky komunikace s pacientem při urgentních stavech;
- znát základní nejčastější urgentní stavy a kazuistiky;
- znát druhy záchranářských systémů;
- aplikovat anglický jazyk při komunikaci s pacienty;
- ovládá gramatické struktury typické pro odborný jazyk; ovládá základy jazyka diskuzí, prezentuje na odborné téma v cílovém jazyce a obhájuje vlastní názoru v plénu kolegů;
- při prezentaci podává zpětnou vazbu na výkon kolegů.
Osnova
  • 1. týden: Úvod, e-learningová podpora předmětu, požadavky, hodnocení. Presentations and Public Speaking in English I. - theory
  • 2. týden: Presentations and Public Speaking in English II. - theory put into practice
  • 3. týden: A day in the life of a paramedic. Being a paramedic. My studies and the future job.
  • 4. týden: Student Presentation. The character of the paramedica-patient communication.
  • 5. týden: Student Presentation. The most common emergencies, related first aid.
  • 6. týden: Student Presentation. Revision.
  • 7. týden: Student Presentation. Paramedicine - types of responses. The character of the EMS in Czech Republic
  • 8. týden: Student Presentation. ERC guidelines - resuscitation procedure, BLS, ALS algorhythms. Žánr vědeckého textu - abstrakt
  • 9. týden: Student Presentation. Opakování probrané látky zaměřené na písemnou část zkoušky - formát zkoušky písemní i ústní.
  • 10. týden: Opakování a písemná část zkoušky.
  • Probírané gramatické jevy: trpný rod,tvorba otázek, podmínkové věty.
Literatura
  • GOUGH, Chris. English vocabulary organiser :100 topics for self-study. Hove: LTP language, 2001, 224 s. ISBN 1-899396-36-5. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
  • JAROŠČÁK, Miroslav. Anglicko-český tematický slovník :člověk po stránce fyzické. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2005, 863 s. ISBN 8071821942. info
  • GLENDINNING, Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in use : medicine. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 175 s. ISBN 9780521682015. info
  • HOUSE, Christine. Grammar no problem : 50 praktických lekcí anglické gramatiky s cvičeními a klíčem. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, 128 s. ISBN 8072383094. info
  • ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • Emergency medicine: an illustrated colour text, edited by: Paul Atkinson, Richard Kendall, Lee Van Rensburg ; section editor, Duncan McAuley ; foreword by Jerome R. Hoffman. Edinburgh ; New York : Churchill Livingstone/Elsevier, 2010.
  • Fundamentals of paramedic practice : a systems approach. Edited by Sam Willis - Roger Dalrymple. Chichester: Wiley-Blackwell, 2015, xxii, 460. ISBN 9781118486276. info
  • BAUMRUKOVÁ, Irena. Angličtina pro záchranáře. 2. vydání. Zlín: Tigis, 2013, 341 stran. ISBN 9788074900075. info
  • BULÍKOVÁ, Táňa. Od symptómu k diagnóze v záchrannej službe : kazuistiky. Martin: Osveta, 2010, 138 s. ISBN 9788080633349. info
  • Sanders' paramedic textbook. Edited by Gregory Pete - Aldan Ward. [S.l.]: Mosby, 2010, ix, 1044. ISBN 9780723434436. info
Výukové metody
práce v seminářích, diskuze, práce v páru a skupině, domácí zadání na základě e-learningu a jiných internetových zdrojů, čtení, prezentace v hodinách
Metody hodnocení
Celkové hodnocení zahrnuje následující části: prezentace v cílovém jazyce; zkouška písemná část a ústní část; docházka a zájem o daný předmět. Výuka je ukončena písemnou částí zkoušky a ústní částí. Písemný test zahrnuje učivo za oba semestry školního roku, k úspěšnému zvládnutí testu je potřeba dosáhnout minimálně 60%. Písemný test odráží jednotlivé dovednosti probírabné ve výuce, ale také odborný obsah, který posluchači čerpali jak v hodinách při probírání témat, tak při práci s četbou a slovní zásobou v elearningu. Během kontaktní výuky je kladen důraz na mluvenou komunikaci. Ústní zkouška ověřuje krom jiného přesnost a plynulost mluveného projevu a týká se témat probíraných během výuky.
Informace učitele
Aktuální informace o předmětu, konzultačních hodinách atd. jsou zveřejňovány na webových stránkách oddělení cizích jazyků - http://www.med.muni.cz/cjv
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Studenti se státní jazykovou zkouškou, příp. jejím ekvivalentem (TOEFL, FCE apod.) mohou, ale nemusí, vykonat zkoušku dříve v semestru po domluvě s vyučující
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.