VSFY0422c Fyziologie II - cvičení

Lékařská fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MUDr. Mohamed Al-Kubati, CSc. (cvičící)
doc. MUDr. Alena Damborská, Ph.D. (cvičící)
MUDr. Kateřina Fialová, Ph.D. (cvičící)
MUDr. Mgr. Miroslav Jíra, Ph.D. (cvičící)
MUDr. Petr Lokaj, Ph.D. (cvičící)
MUDr. Drahoslava Mrázová (cvičící)
prof. MUDr. Marie Nováková, Ph.D. (cvičící)
MUDr. Zuzana Nováková, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Michal Pásek, Ph.D. (cvičící)
doc. MUDr. Robert Roman, Ph.D. (cvičící)
doc. MUDr. Zdeněk Wilhelm, CSc. (cvičící)
MUDr. Bc. Eva Závodná, Ph.D. (cvičící)
Mirka Hanousková (pomocník)
Garance
prof. MUDr. Bohumil Fišer, CSc.
Fyziologický ústav – Teoretická pracoviště – Lékařská fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VSFY0422c/01: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Po 7:30–10:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/02: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Po 7:30–10:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/03: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Po 7:30–10:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/04: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Po 13:30–16:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/05: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Po 13:30–16:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/06: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Po 13:30–16:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/07: Po 16. 2. až Pá 3. 4. St 13:30–16:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/08: Po 16. 2. až Pá 3. 4. St 10:15–12:45 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/09: Po 16. 2. až Pá 3. 4. St 13:30–16:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/10: Po 16. 2. až Pá 3. 4. St 7:30–10:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/11: Po 16. 2. až Pá 3. 4. St 7:30–10:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/12: Po 16. 2. až Pá 3. 4. St 7:30–10:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/13: Po 16. 2. až Pá 3. 4. St 13:30–16:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/14: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Po 10:30–13:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/15: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Po 10:30–13:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/16: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Čt 13:30–16:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/17: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Po 10:30–13:00 N02017/117, Pá 11:00–12:40 249
VSFY0422c/18: Po 16. 2. až Pá 3. 4. St 10:15–12:45 N02017/117, Pá 11:00–12:40 249
VSFY0422c/19: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Čt 13:30–16:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/20: Po 16. 2. až Pá 3. 4. Čt 13:30–16:00 N02017/117, Pá 8:30–10:10 249
VSFY0422c/26: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VSFY0422c/27: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VSFY0422c/28: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VSFY0422c/29: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VSFY0422c/30: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
Předpoklady
VSFY0321c Fyziologie I-cv. && VSFY0321s Fyziologie I-s
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výuky fyziologie je vysvětlit fyzikální a chemické faktory, které zodpovídají za vznik, rozvoj a vývoj života. V rámci normální fyziologie se snažíme vysvětlit specifické znaky a mechanismy, které činí z lidského těla živou bytost. V rámci přednášek získá student systematické znalosti obecné a systémové fyziologie člověka, naučí se analyzovat odborný text, vybrat podstatné informace, postihnout základní vztahy a regulace v živých systémech, včetně základů biokybernetiky. Po absolvování předmětu normální fyziologie je student seznámen se základními experimentálními metodikami ve fyziologii, a to formou praktických cvičení. V rámci praktických cvičení se musí dále seznámit s běžnými vyšetřovacími metodami, užívanými v klinické fyziologii (např. elektrokardiografie, elektroencefalografie, elektromyografie, spirometrie) včetně zátěžových testů (ergometrie). Studenti musí vyvozovat závěry z vlastních naměřených hodnot. Obsahem předmětu fyziologie je tedy naučit studenta nejen přehled fyziologie, ale také získat praktické dovednosti a kritické vědecké myšlení.
Osnova
  • Rozpis úkolů v praktických cvičeních:
  • Měření rychlosti pulzové vlny+sfygmografie.
  • Časová a prostorová sumace u kosterního svalu.
  • Stanovení základní přeměny. Výpočet aktuálního energetického výdeje.
  • Jídelní lístek.
  • Hodnocení stavu výživy.
  • Stanovení citlivosti dechového centra k hypoxii a k hyperkapnii.
Literatura
Metody hodnocení
Zápočet je udělován za 100% docházku do praktické výuky a napsání kompletních laboratorních protokolů, ověřování aktuálních vědomostí studentů se provádí ústní či písemnou formou.
Informace učitele
http://www.med.muni.cz/fyziol
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.