A2MP_DI1A Didaktika 1A

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2MP_DI1A/Kombi01: Pá 20. 9. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 4. 10. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 18. 10. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 8. 11. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 22. 11. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 6. 12. 10:00–11:50 učebna 11, M. Sojková Šamalová
A2MP_DI1A/Kombi02: Pá 27. 9. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 11. 10. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 25. 10. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 15. 11. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 29. 11. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 13. 12. 10:00–11:50 učebna 11, M. Sojková Šamalová
A2MP_DI1A/Prez01: Út 14:00–15:50 učebna 11, M. Sojková Šamalová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
Výstupy z učení
After completing the course, students
will be able to think critically and express their opinion on the subject matter (methods and approaches used in English language teaching)
will be able to participate in discussions about topics in question
will be able to share with other students their learning and teaching experience and reflect on it in relation to methods and approaches used in English language teaching
will be able to demonstrate newly acquired knowledge including relevant terminology
will be able to apply principles of various methods and approaches of English language teaching in their teaching
Osnova
  • 1. Introduction, course requirements, presentations 2. Grammar-Translation Method 3. Direct Method 4. Audio-Lingual Method. 5. TPR 6. Suggestopedia 7. Communicative approach 8. Task-based learning 9. Lexical approach 10. CLIL 11. Eclectic approach, post-method era, learner-centred approach.
Literatura
    povinná literatura
  • Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
  • LARSEN-FREEMAN, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: University Press, 1986, 142 s. ISBN 0-19-434133-X. info
    neurčeno
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1994, vi, 218. ISBN 0435240897. info
Výukové metody
Seminář, prezentace, skupinové diskuze, náslechy.
Metody hodnocení
Assessment methods and criteria: 80% attendance (or a written test), active participation (or moodlinka contributions) seminar work presentation, essay. Students who did not pass any course in ELT methodology - assigned reading and moodlinka contributions.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=701
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/A2MP_DI1A