AJ0505 Jak na stereotypy ve škole

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ0505/01: Út 12:05–13:45 učebna 57, J. Chocholatá, G. Oaklandová, L. Podroužková, A. Randall, M. Sojková Šamalová, N. Vojtková
Předpoklady
B2-C2 according to SERRJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Cíle předmětu
The subject aims to discuss some issues that Czech education might find challenging. Through reflection, discussion, cooperation and listening to/discussing matters with guest speakers, students will be given the opportunity to think about these issues and about the different angles these might be approached from, within or outside the system.
Osnova
  • 1) 19.9. What IS school? (Jana) 2) 26.9. Unschoolling (Míša) 3) 3.10. Social aspects of learning (Míša) 4) 10.10. Skills for the 21st century (Lucie) 5) 17.10 Respect goes both ways (Jana) 6) 24.10. School and community (Rita and Judy) 7) 31.10 The Responsive Classroom (Moragh Randall) 8) 7.11. Frontální a jiné vyučování (Naďa) 9) 14.11. Towards soft skills through project work/creativity (Lucie) 10) 21.11. Homework (Gábi) Mistakes/feedback (Naďa) 11) 28.11. Evaluation (Ailsa) 12) 5.12. Inside and outside the system (Gábi) - Labyrinth 13) 12.12. Round table (everyone)
Literatura
    doporučená literatura
  • Robinson, Ken. Creative Schools: The Grassroots Revolution That's Transforming Education. Penguin Books; Reprint edition (April 19, 2016).
  • KOPŘIVA, Pavel, Jana NOVÁČKOVÁ, Dobromila NEVOLOVÁ a Tatjana KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. 3. vydání. Bystřice pod Hostýnem: P. Kopřiva - Spirála, 2008, 286 stran. ISBN 9788090403000. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
  • JŮVA, Vladimír a Jarmila SVOBODOVÁ. Alternativní školy. Brno: Paido, 1996, 112 s. ISBN 80-85931-19-2. info
  • SVOBODOVÁ, Jarmila a Vladimír JŮVA. Alternativní školy. 2. dopl. vyd. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1996, 112 s. ISBN 8085931192. info
  • SVOBODOVÁ, Jarmila. Učitel alternativní školy. In Učitel v demokratické škole. Brno: Paido, 1994. info
Výukové metody
individual work, group work, learning centres, discussions, discussions with guests, self-reflection, presentations
Metody hodnocení
1. Active participation BEFORE the lessons and in the lessons. 2. Journal. 3. Organizing the round table - cooperative project.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2616
The syllabus of this subject might change as it depends on a) the students´ mutual decision to include topics that they find challenging b) guest speakers available in the particular semester
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je vyučován v angličtině a je určen pouze studentům magisterských oborů PdF.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/AJ0505