AJ1103 Praktický jazyk 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/4/0. kombinované studium: výuka v blocích. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Christopher Williams, M.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ1103/Kombi01: Pá 9. 10. 8:00–9:50 učebna 10, Pá 23. 10. 8:00–9:50 učebna 10, Pá 6. 11. 8:00–9:50 učebna 10, Pá 20. 11. 8:00–9:50 učebna 10, Pá 4. 12. 8:00–9:50 učebna 10, Pá 18. 12. 8:00–9:50 učebna 10, Ch. Williams
AJ1103/Kombi02: Pá 16. 10. 8:00–9:50 učebna 10, Pá 30. 10. 8:00–9:50 učebna 10, Pá 13. 11. 8:00–9:50 učebna 10, Pá 27. 11. 8:00–9:50 učebna 10, Pá 11. 12. 8:00–9:50 učebna 10, Pá 8. 1. 8:00–9:50 učebna 10, Ch. Williams
AJ1103/Prez01: Čt 10:00–11:50 učebna 58, Ch. Williams
AJ1103/Prez02: Čt 8:00–9:50 učebna 58, Ch. Williams
Předpoklady
AJ1102 Praktický jazyk 1B
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Tento předmět je založen na praktické aplikaci angličtiny dosahující jazykové úrovně C1 podle SERRJ. Aktivně procvičuje jazykové dovednosti – konverzaci, poslech, čtení a psaní. Studenti si zlepšují svou jazykovou vybavenost formou diskusí, cvičení, individuálních úkolů a prezentací. Hlavní cílem tohoto předmětu je maximalizovat aktivní používání angličtiny ve všech jejích podobách a v různých situacích za pomoci nejrůznějších aktivit, které jsou navrženy tak, aby zdokonalovaly veškeré aspekty jazykových dovedností. Témata jednotlivých hodin a diskusních fór jsou založena na textech z knihy New English File Advanced a dalších tématech vztahujících se ke kultuře, studiu a výuce jazyka. Díky komplexně zvoleným tématům tento předmět umožňuje propojit použití jazyka s širším socio-kulturním kontextem.
Výstupy z učení
Student/ka: • v průběhu semestru odevzdá dva psané texty (posudek, argumentativní esej) • přednese prezentaci odpovídající jednomu z témat pokrytých v hodinách • bude pokračovat ve vytváření studentského portfolia z předchozího semestru (kompilace materiálů, které student/ka používá ke zdokonalování vlastních jazykových dovedností mimo přímou výuku) • prokáže vhodnou jazykovou vybavenost v závislosti na specifikách dané sociální a kulturní situace • uvědomuje si provázanost jazyka a kultury • je schopen/schopna kriticky shrnout obsah textu týkajícího se obecných sociálních a kulturních témat z beletrie i literatury faktu, přičemž dokáže vyjádřit vlastní názor, formulovat argument, vyvolat diskusi a spekulovat o případných příčinách, důsledcích a hypotetických situacích
Osnova
  • 1. Kulturní hodnoty v anglicky mluvících zemích. 2. Vztah mezi občanem a státem v západní kultuře. 3. Bezpečnost, zdraví a ochrana životního prostředí: pečovatelský stát versus osobní svoboda a zodpovědnost. 4. Co je umění? Jak vnímáme umělecké dílo? Popis a interpretace. 5. Tradiční a alternativní medicína. Terminologie v exaktních vědách. 6. Písemný projev: hodnotící zpráva, posudek. 7. Cestování a turismus v dnešním globálním světě, využití audiovizuálních materiálů ve výuce. 8. Turistické destinace v anglicky mluvících zemí a jejich historický a kulturní význam pro současnost. 9. Lidské soužití se zvířaty: chování domácích zvířat, ochrana a práva zvířat. 10. Argumentativní esej: pokusy na zvířatech a medicína. 11. Prezentace studentů. 12. Portfolio – monitoring procesu zdokonalování jazykových dovedností.
Literatura
    povinná literatura
  • Oxenden, C., & Latham-Koenig, C. (2010). New English file: Advanced. Oxford: Oxford University Press.
    doporučená literatura
  • Barker, Ch. (2003). Cultural studies: Theory and practice. London: SAGE Publications.
  • Summers, D. (1992). Longman dictionary of English language and culture. Harlow, Essex, England: Longman
Výukové metody
Oral projects, written assignments, class discussions, practical exercises, individual projects, online group discussions.
Metody hodnocení
The general pass mark for this course is 70%. Throughout the semester there will be various tasks that make up the Continuous Assessment. The continuous assessment will be based on work done in class as well as out-of-class assignments and a final test during the examination period. The out-of-class assignments include discussion online, the setting and progress towards personal language goals, a progress test, and written essays. The test at the end of the semester will be worth 70% of the course and will consist of reading, writing, listening, use of English, and spoken interviews. If the student reaches 70% of the total of 1. the work during the semester (30%) and 2. the test at the end (70%), they will pass the course and continue to the Spring semester.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2334
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.