AJ2MK_DI2A Didaktika 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MK_DI2A/Kombi01: Pá 20. 9. 8:00–9:50 učebna 12, Pá 4. 10. 8:00–9:50 učebna 12, Pá 18. 10. 8:00–9:50 učebna 12, Pá 8. 11. 8:00–9:50 učebna 12, Pá 22. 11. 8:00–9:50 učebna 12, Pá 6. 12. 8:00–9:50 učebna 12, S. Hanušová
AJ2MK_DI2A/Kombi02: Pá 27. 9. 8:00–9:50 učebna 12, Pá 11. 10. 8:00–9:50 učebna 12, Pá 25. 10. 8:00–9:50 učebna 12, Pá 15. 11. 8:00–9:50 učebna 12, Pá 29. 11. 8:00–9:50 učebna 12, Pá 13. 12. 8:00–9:50 učebna 12, S. Hanušová
AJ2MK_DI2A/Prez01: St 14:00–15:50 učebna 11, S. Hanušová
Předpoklady
AJ2MK_DI1A, AJ2MK_DI1B
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course is focused on course design, language learner, evaluation of students and teaching materials.The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course. They will be able to take part in the design of the school educational programmes.
Výstupy z učení
At the end of the course the participants will be able to understand the problems of course design, the analysis of the needs of language learner, evaluation of students and teaching materials.
The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course.
They will be able to take part in the design of the school educational programmes.
Osnova
  • 1. Course design components 2. Needs analysis 3. Aims and objectives 4. Educational documents (RVP, CEFR) 5. Coursebooks and other materials in ELT – how to evaluate, adopt and adapt 6. Content specification (syllabus, special features, out-of –class activities, HW versus classwork) 7. Role of mother tongue and translation in ETL 8. Class management 9. Planning assessment and evaluation 10. Lesson planning 11. Course evaluation
Literatura
  • GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle. xi, 308. ISBN 9780838479094. 2000. info
  • CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching. vi, 153 s. ISBN 0-435-24058-7. 1995. info
  • European language portfolio : for learners aged 11 to 15 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice]. info
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 267 s. ISBN 8024404044. 2002. info
Výukové metody
individuální projekt, seminář, zadaná četba
Metody hodnocení
Assessment methods and criteria: 80% attendance, active participation both in the seminars and in moodlinka, all assignements and readings as set, course design - project Exam: interview about the course design project
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1233
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/AJ2MK_DI2A