PdF:AJ4406 Testování a hodnocení ve výuce - Informace o předmětu
AJ4406 Testování a hodnocení ve výuce anglického jazyka
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Martina Hulešová, M.A., Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ4406/01: Čt 11:00–12:50 učebna 65, M. Hulešová
AJ4406/02: Čt 13:00–14:50 učebna 65, M. Hulešová - Předpoklady
- No prerequisites needed
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is for the students to acquire
working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
confidence in selecting appropriate tools for testing;
ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups; - Výstupy z učení
- By the end of this course, participants should be able to demonstrate the following:
1. A working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
2. Confidence in selecting appropriate tools for testing;
3. The ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups; - Osnova
- Definition, purpose and types of tests;
- Reliability and validity
- International language exams
- Literatura
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1251
- VLČKOVÁ, Kateřina. Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie. s. 1-13. ISBN 978-80-7040-991-6. 2007. info
- HRBÁČEK, Jiří. Testování kvality výukových opor a vlivu činnosti tutora. In Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost, IV. národní konference. první. Ediční středisko VŠB-Tech. univ. Ostrava: CSVŠ-NCDiV, U lužického semnináře 13, 118 00 Praha 1. s. 138-737. ISBN 80-86302-36-9. 2006. info
- KLIMUSOVÁ, Helena. Standardy pro pedagogické a psychologické testování - zdroj inspirace. In Psychologické dny 2002 - "Kořeny a vykořenění". Olomouc: ČMPS, Psychologický ústav AV ČR. s. 28-35. ISBN 80-86174-05-0. 2002. info
- Standardy pro pedagogické a psychologické testování. 1. české vyd. Praha: Testcentrum. 192 s. ISBN 8086471071. 2001. info
- BUBENÍKOVÁ, Libuše, Ludmila KOLLMANNOVÁ a Eva SKÁLOVÁ. Teorie a praxe jazykového testování. Vyd. 1. Praha: Academia. 130 s. 1975. info
- PŘÍHODA, Václav. Praxe školského měření : testování na škole prvního stupně. 2. vyd. Praha: Dědictví komenského. 328 s. 1936. info
- PŘÍHODA, Václav. Praxe školského měření : testování na škole prvního stupně. V Praze: Nákladem Dědictví Komenského, 1936. info
- Výukové metody
- The course will be taught using the following methods:
1. Group-work (constructing tests);
2. Problem-solving (classroom activities)
3 Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
4. Tutor's feedback, pretesting results discussed. - Metody hodnocení
- Presentation of own test created according to the given criteria.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/AJ4406