AJ5401 Dramatické postupy ve výuce AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ5401/01: So 2. 10. 8:30–13:30 učebna 19, Pá 17. 12. 8:30–13:30 učebna 19, T. Andrášik, Š. Dohnalová
Předpoklady
Pre-Intermediate knowledge of English (B1 according to the European Framework of Reference)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 34 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
This course acquaints students with the principles of drama education and ts application in an EFL classroom. It demonstrates basic drama games and conventions that can be used in teaching English from kindergarten upwards.
Výstupy z učení
student bude schopen používat/zařazovat do výuky techniky a konvence DV jako: warm-ups/icebreakers frozen pictures character on the wall narrative action overheard conversation hot seating valey of conscousness role play writing in role etc.
Osnova
  • 1. Warm-ups and ice-breakers. 2. Group forming and dynamics exercises. Defining and getting to know the space (classroom) Basic rules of forming a dramatic conflict 3. Setting up scenes and sketches 4. Still images. 16. Further basic drama conventions(“Hot chair”, “Dialogue”, “Forum”, “Character on the wall”). 17. Storytelling I. 18. Storytelling II. 19. Teachign literature using drama conventions. 20. Teaching poetry/nursery rhymes using drama conventions. 21. Summary. Lesson planning.
Literatura
    povinná literatura
  • NEELANDS, Jonothan a Tony GOODE. Structuring drama work : a handbook of available forms in theatre and drama. Edited by David Booth. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2000, 116 s. ISBN 0521787297. info
    neurčeno
  • MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova : didaktika dramatické výchovy. 2. vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze, divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007, 223 stran. ISBN 9788073310899. info
  • Úvod do studia dramatické výchovy. Edited by Eva Machková. Praha: IPOS, 1998, 199 s. ISBN 8090166032. info
Výukové metody
This class uses a variety of methods including hands-on drama activities, mini-lecture, group discussions, presentations, and projects on Moodlinka.
Metody hodnocení
1 lesson plan for teaching a song/nursery rhyme/poem 1 lesson plan for teaching a story Both including a warm up and lead-in PRACTICAL PRESENTATION OF THE LESSON PLANS PILOTING THE LESSON PLAN DURING THE TEACHING PRACTICE
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.