AJ_EVAJ Úvod do e-learningu ve výuce anglického jazyka

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/1/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh
St 10:40–11:25 učebna 12
Předpoklady
Basic orientation in multimedia language learning tools and fast connection to the Internet.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
By the end of this module, participants should be able to demonstrate the following:
1. Knowledge of basic terminology;
2. Ability to use the main features of various LMSs
3. Confidence in adapting an LMS for their own learning;
4. The ability to use the LMS for specific activities and learner groups;
5. A working knowledge of Moodle - as students, teachers and course designers.
Osnova
  • 1. Basic terminology;
  • 2. Most common LMSs;
  • 3. First steps in Moodle;
  • 4. Students' role;
  • 5. Teachers' role;
  • 6. Course designer's role.
Literatura
  • http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1193
  • 1. Feature Glossary: http://www.edutools.info/glossary.jsp?pj=4
  • RICE, William. Moodle teaching techniques : creative ways to use moodle for constructing online learning solutions. First published. Birmingham: Packt Publishing, 2007, v, 172. ISBN 9781847192844. info
  • HRTOŇOVÁ, Nina a Anna VÁŇOVÁ. Pilotní kurzy : informačně metodická příručka. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 50 s. ISBN 9788021042605. info
  • COLE, Jason a Helen FOSTER. Using Moodle. Second edition. Beijing: O'Reilly, 2007, xiii, 266. ISBN 9780596529185. info
  • RICE IV, William H. Moodle : e-learning course development : a complet guide to successful learning using Moodle. Birmingham: Packt Publishing, 2006, ix, 236. ISBN 1904811299. info
  • HRTOŇOVÁ, Nina, Anna VÁŇOVÁ a Luděk MATYSKA. Projekt e-learning 2006 - pilotní kurzy. 2006, 4 s. Zpravodaj ÚVT MU, XVI, 4, 12-15. ISSN 1212-0901. info
  • VÁŇOVÁ, Tamara. Blended Learning v prostředí Moodle při přípravě budoucích učitelů na PdF MU v Brně. In KVĚTOŇ, Karel. Trendy v e-learningu, Sborník konferenčních příspěvků. 1. vyd. Praha: ČVUT, 2005, 3 s. ISBN 80-01-03203-5. info
  • VÁŇOVÁ, Tamara. E-learningová podpora výuky angličtiny na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. In Pedagogický software 2004. 1. vyd. České Budějovice: Scientific Pedagogical Publishing, 2004, 3 s. ISBN 80-85645-49-1. info
  • VÁŇOVÁ, Tamara. Zkušenosti s podporou distančních prvků při vzdělávání učitelů angličtiny na PdF MU v Brně. In LISALOVÁ, Jindra a Zuzana FREIBERGOVÁ. Distanční vzdělávání v České republice: Současnost a budoucnost. 1. vyd. Praha: Centrum pro studium vysokého školství NCDiV, 2004, s. 311-313. ISBN 80-86302-02-4. info
  • PARKER, Roger C. Looking Good in Print. Translated by Tamara Váňová. 1. vyd. Brno: SoftPress, 2000, 320 s. Grafika a design. ISBN 80-902824-0-7. info
  • GRAY, Daniel. Looking Good on the Web. Translated by Tamara Váňová. 1. vyd. Brno: SoftPress, 2000, 240 s. Reklama a design. ISBN 80-902824-1-5. info
Metody hodnocení
The course will be taught using the following methods:
1. Independent learning online;
2. Group-work (online);
3. Problem-solving;
4. Face-to-face teaching;
5. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase); 6. Tutor's online feedback.
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz
When the course has finished, students will be required to upload the audio-visual materials they have produced in other modules to the Moodle environment within a week after the end of the face to face sessions and post a peer evaluation in the forum during the following week.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009.