AJc221 Didaktika 3

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Basic knowledge of pedagogy
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The students, mostly practising teachers in schools, will reflect on their teaching and develop areas that are problematic for them individually. They will also prepare materials for their final examination. They will consolidate their current knowledge and enlarge it with acquainting with new, modern trends in methodology.
Výstupy z učení
After this course the students will be able to:
- specify their needs as English teachers
- look at their own teaching style critically and set their own aims to develop their teaching
- give constructive feedback to their peers and accept the feedback from their peers
- investigate and apply theoretical principles of TEFL
- choose, adapt and evaluate materials for their teaching
Osnova
  • 1. Teaching vocabulary
  • 2. Teaching grammar
  • 3. Teaching pronunciation
  • 4.Language learning and cultural awareness
  • 5.Modern technologies in the classroom and e-learning
Literatura
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminars with active participation, practical examples, self-studying, observations in schools, microteaching
Metody hodnocení
The students will be formally assessed on:
- setting up their future action plan for their professional development (essay will be submitted at the end of the term)
group discussion about final exam topics with the Portfolio
Informal assessment will include:
- active participation in the sessions including microteaching and contribution to the Forum in Moodle
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.