AJc224 Výuková praxe

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Students who don´t teach English on regular basis will observe 5 lessons and teach 3 lessons at a basic school. Students who teach English on regular basis will document their teaching in the teaching journal.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students are expected to teach minimum 3 lessons in a basic school class. They will keep a record of their teaching in teaching journals with lesson plans and reflection.
Course objectives:
to provide students with an opportunity to try out new teaching techniques
to allow students to approach the real teaching situation
to provide students with an opportunity to evaluate their teaching and suggest future development
to help students develop their teaching styles
to encourage reflection and self-evaluation
Výstupy z učení
By the end of the course students will: approach and deal with a real teaching situation
evaluate their teaching and suggest future development
develop their teaching styles
reflect and self-evaluate their teaching
Osnova
  • 1. Lesson planning and preparation
  • 2. Teaching and reflection
  • 3. Analysis
  • 4. Action plan
  • 5. Final self-evaluation
Literatura
  • GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
  • WAJNRYB, Ruth. Classroom observation tasks : a resource book for language teachers and trainers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1992, viii, 145. ISBN 0521407222. info
Výukové metody
Practice teaching, reflection, self-assessment
Metody hodnocení
Students will submit the required materials to their tutor:
teaching journal with lesson plans and reflections
feedback given to a peer/colleague, feedback got from a peer/colleague
Lesson preparation
Lesson execution
Lesson reflection and evaluation
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/mod/resource/view.php?id=54273
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.