AJc301 Didaktika anglického jazyka

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJc301/01: Pá 22. 9. 11:00–12:50 učebna 58, Pá 6. 10. 11:00–12:50 učebna 58, Pá 20. 10. 11:00–12:50 učebna 58, Pá 3. 11. 11:00–12:50 učebna 58, Pá 24. 11. 11:00–12:50 učebna 58, Pá 8. 12. 11:00–12:50 učebna 58, M. Sojková Šamalová
Předpoklady
Good knowledge of pedagogy. Master (Mgr.) degree in English.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
To consolidate theoretical knowledge of didactics;
To understand and explain the basic principles and problems of teaching English as a foreign language;
To apply theoretical knowledge to practice.
To focus on the target group of the secondary school students
Výstupy z učení
By the end of the course the students will be able: to consolidate theoretical knowledge of didactics;
to understand and explain the basic principles and problems of teaching English as a foreign language;
to apply theoretical knowledge to practice in various types of secondary schools;
to understand the specific needs of secondary school learners and their implications for foreign language teaching;
to plan and apply activities that accommodate secondary learners' needs.
Osnova
  • 1. Characteristics of a secondary school learner
  • 2. Differentiation in language classrooms
  • 3. Teaching receptive skills to secondary students
  • 4. Teaching productive skills to secondary students
  • 5. Teaching English through content and CLIL
  • 6. Teaching materials for secondary school students
Literatura
  • ROLAND, Chris. Understanding Teenagers in the ELT Classroom. Pavilion Publishing and Media Ltd, 2018. ISBN 9781912755004.
  • Herbert Puchta's 101 Tips for Teaching Teenagers. Edited by Scott Thornburry. New York, Cambridge University Press, 2021.
  • LEVY, Meredith a Nicholas MURGATROYD. Pairwork and groupwork : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 119 s. ISBN 9780521716338. info
  • BUDDEN, Joanna. Teen world : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 112 s. ISBN 9780521721554. info
  • Language activities for teenagers. Edited by Seth Lindstromberg. 1st pub. New York: Cambridge University Press, 2004, xi, 225. ISBN 9780521541930. info
Výukové metody
workshop, seminar, discussions, problem solving
Metody hodnocení
Teaching practice task - presentation of class activity and its reflection; contribution into an electronic forum.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/AJc301