BiM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
čtyřikrát dvě hodiny za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Dan, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Milan Kubiatko, PhD. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Vladimíra Neužilová (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (cvičící)
PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (cvičící)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BiM_VPs2/01: Út 25. 3. 16:40–18:20 učebna 20, Út 6. 5. 16:40–18:20 učebna 20, S. Střelec, L. Vodová
BiM_VPs2/02: Út 11. 3. 18:30–20:10 učebna 41, Út 22. 4. 18:30–20:10 učebna 41, J. Šťáva, L. Vodová
Předpoklady
Předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 2. Maximální počet studentů v semináři je 25.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude student schopen:
• zhodnotit zkušenosti získané během Učitelské praxi 2
• použít informace k reflexi a sebereflexi
• využít informace k rozšíření svých profesních kompetencí a saturaci profesních potřeb
• formulovat cíle výuky
• vytvořit přípravu na hodinu
Osnova
  • · diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek,
  • · skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele,
  • · reflexe zápisů v pedagogickém deníku,
  • · reflexe portfoliových úkolů,
  • · reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 2.
Literatura
  • DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Online. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 9788024728636. [citováno 2024-04-24] URL info
  • KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Online. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008. 155 stran. ISBN 9788073674342. [citováno 2024-04-24] info
  • PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Online. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008. 380 s. ISBN 9788073674274. [citováno 2024-04-24] info
  • KOPŘIVA, Pavel, Jana NOVÁČKOVÁ, Dobromila NEVOLOVÁ a Tatjana KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. Online. 3. vydání. Bystřice pod Hostýnem: P. Kopřiva - Spirála, 2008. 286 stran. ISBN 9788090403000. [citováno 2024-04-24] info
  • VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. Online. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. 76 s. ISBN 9788072903252. [citováno 2024-04-24] info
  • HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 101 s. ISBN 80-7178-220-3. [citováno 2024-04-24] info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. Online. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995. 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
forma výuky: skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků výukové metody: rozhovor, diskuse
Metody hodnocení
Metody hodnocení: písemně vypracované úkoly.
Podmínky úspěšného ukončení:
• aktivní účast na výukových blocích,
• předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 2)
• přípravy na hodiny s reflektivní analýzou
• plán dalšího rozvoje
Informace učitele
Výuka probíhá ve dvouhodinových blocích, čtyřikrát za semestr.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/BiM_VPs2