DEpCPM Kritické myšlení v předmětu dějepis

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
PhDr. Libor Kyncl (přednášející), PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (zástupce)
Mgr. Jiří Mihola, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Jitka Lunerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra historie – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Čt 30. 9. 10:00–13:50 učebna 11, Čt 14. 10. 10:00–13:50 učebna 11, Čt 11. 11. 10:00–13:50 učebna 11
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je představení konkrétních metod aktivního učení, technik a strategií sestavených v provázaný systém použitelný přímo ve studiu dějepisu.
Výstupy z učení
Student bude schopen využít vybrané metody RWCT ve výuce a využít pro plánování model E-U-R.
Osnova
  • Metody rozvíjející dovednost číst, psát, diskutovat, argumentovat Třífázový model učení jako rámec pro aktivní učení Metody INSERT, Desetiřádková pyramida, Alfa box, Dvojitý zápisník, Poslední slovo patří mně, Diamant a další.
Literatura
  • INCH, Edward S. a Barbara WARNICK. Critical thinking and communication : the use of reason in argument. 6th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2010. xiv, 363. ISBN 9780205672936
Výukové metody
přednáška kombinovaná s workshopem
Metody hodnocení
Průběžná sdílení a diskuse, vytváření příprav a návrhů na využití, závěrečné kolokvium.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2022.