DT2RC_3MKO Mediální komunikace

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
2/5/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Garance
doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Základy práce s moderními médii
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 1 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/1, pouze zareg.: 0/1
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude získá student základní vědomosti o problematice ICT a bude schopen: vysvětlit využití těchto technologií v pedagogické komunikaci.
Osnova
  • Pedagogické a psychologické aspekty statického didaktického zobrazení Pedagogické a psychologické aspekty dynamického didaktického zobrazení Pedagogické a psychologické aspekty audiovizuálních didaktických prostředků Pedagogické a psychologické aspekty multimedií výchovně-vzdělávacího charakteru Základy tvorby jednotlivých druhů pomůcek jako médií pro aplikace ICT Perspektivy a vize ICT pro pedagogick
Literatura
  • STOJAN, M., STRACH, J. Teorie didaktické techniky pro 1. stupeň ZŠ. Brno: PdF MU, 1986.
  • HRBÁČEK, J. Základy práce s PC. Brno: MSD s.r.o., 2002.
  • Viz informace učitele
Výukové metody
přednášky
Metody hodnocení
ústní zkouška
Informace učitele
STOJAN, M., STRACH, J. Teorie didaktické techniky pro 1. stupeň ZŠ. Brno: PdF MU, 1986. STOJAN, M. Didaktická a výpočetní technika pro 1. st. ZŠ 1. Brno: PdF MU, 1986. RAMBOUSEK,V. A KOL. Technické výukové prostředky. Praha: SPN, 1989. KOPŘIVA, J. Videodidaktika. Brno: PdF MU, 1986. TAUŠ, G. Video. Praha: SNTL, 1990. STRUŽKA, A. Videotechnika v praxi. Brno: PDF MU, 1990. STOJAN, M. A KOL. Informační technologie I. díl. Brno: Masarykova univerzita, 1993. HRBÁČEK, J. Základy práce s PC. Brno: MSD s.r.o., 2002. FRANCŮ,M. Word 6.0 pro Windows. Brno: Masarykova univerzita,1997. RŮŽIČKA, O. Word 2000. Brno: CCB s.r.o., 2000. MAGERA, I. Microsoft PowerPoint 2000 CZ. Brno: CCB s.r.o., 2000. KUKUČKA, J. Internet. Brno: CCB s.r.o., 2000. SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování: náměty pro práci dětí s počítačem. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. Kolektiv autorů. Vzdělávací program Obecná škola. 4., upravené vyd. Praha: Portál, 1996. 272 s. ISBN 80-7178-106-1. Kolektiv autorů. Vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996. 280 s. ISBN 80-7168-337-X. ŠVANCAR, R. Cestou prvních počítačů. Učitelské noviny, leden 2002, roč. 105, č. 2, s. 8-9. ŠVANCAR, R. Balíček zadarmo za třicet tisíc. Učitelské noviny, leden 2002, roč. 105, č. 3, s. 8-9.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/DT2RC_3MKO