F2BP_FJC3 Jazyková cvičení 3

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Miroslava Novotná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Rozvrh
Po 8:50–10:30 učebna 56, St 18:00–19:40 učebna 56
Předpoklady
(( F2BP_FJC1 Jazyková cvičení 1 && F2BP_FJC2 Jazyková cvičení 2 || F2BP_JC1 Jazyková cvičení 1 && F2BP_JC2 Jazyková cvičení 2 ))
Třetí část kurzu praktického jazyka předpokládá počáteční úroveň receptivních dovedností vyšší než B2 a úroveň produktivních dovedností B2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Třetí část kurzu praktického jazyka předpokládá počáteční úroveň receptivních dovedností vyšší než B2 a úroveň produktivních dovedností B2. Vedle jazykových cvičení, která aplikují gramatické a lexikální struktury na různých komunikativních situacích, je kladen důraz na francouzský jazyk v kontextu sociálním a kulturním (např. galicismy, různé jazykové roviny apod.). Prohlubují se znalostí jazyka na základě různých textů s cílem osvojení techniky psaní resumé. Vyučuje se nadále podle učebnice Francouzština pro pokročilé (lekce 18-22). Po každé lekci jsou ověřovány dosažené znalosti a dovednosti testem. Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen: porozumět delším promluvám a přednáškám, článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, pokud téma dostatečně zná; účastnit se rozhovoru plynule a spontánně, aktivně se zapojit do diskuse o známých tématech, vysvětlovat a obhajovat své názory; napsat pojednání nebo zprávy předávat informace, obhajovat nebo vyvracet určitý názor.
Osnova
  • Gramatika, slovní zásoba, frazeologie a práce s texty na základě lekcí v učebnici a níže uvedených dokumentů.
Literatura
  • MILIČKOVÁ, Ladislava. 223 cvičení z francouzské mluvnice s klíčem. Brno: MC nakladatelství, 1994, 79 s. info
  • TIONOVÁ, A. a kol. Francouzština pro pokročilé. 2. vyd. Praha : LEDA, 2000. 526 s. ISBN 80-85927-80-2.
  • ABRY, D., CHALARON, M.-L. La grammaire des premiers temps 1. 2. vyd. Grenoble : PUG, 2000. 259 s. ISBN 2-7061-0888-6.
  • DESCOTES-GENON, Ch. a kol. LExercisier. 1. vyd. Grenoble : PUG, 1999. 335. ISBN 2-7061-0451-1.
  • GREGOIRE, M., MERLO, G. Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 191 s. ISBN 209-033860-1.
  • KLEINEIDAM, H., VINCENT, M.. Praxis der franzoesischen Grammatik. 1. vyd. Mnichov : Hueber, 1988. 190 s. ISBN 3-19-006993-X.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky budou mít vliv na získání zápočtu. Zápočet: Napíší-li studenti průběžné testy minimálně na 70% dohromady, získají zápočet; v opačném případě píší jeden test ze všech probraných lekcí a musí získat rovněž 70%. Doplnění: Pro udělení zápočtu je dále třeba absolvovat ústní přezkoušení z četby předem stanovených textů.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka se realizovat nebude. Předmět slouží pouze pro opakovaný zápis. Studenti budou chodit do předmětu F2BP_JC3.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/F2BP_FJC3