FJ2MP_DI1 Didaktika 1

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Předpoklady
Předmět je určen pro 1. ročník magisterského studia oboru.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem úvodního semináře k didaktice francouzského jazyka je seznámit studenty se základní lingvodidaktickou problematikou na úrovni teoretické a praktické, dále s organizační strukturou vyučovací jednotky, jejím plánováním, přípravou a evaluací. Studenti se od tohoto semestru také seznamují s Rámcovým a Školním vzdělávacím programem a jejich aplikací v kurikulárních dokumentech. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: vyjmenovat základní lingvodidaktické pojmy; popsat strukturu vyučovací jednotky; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • 1. Pojetí didaktiky cizích jazyků. 2. Disciplíny související s didaktikou cizích jazyků. 3. Didaktické a metodické principy vyučování cizím jazykům. 4. Hlavní činitelé cizojazyčné výuky. 5. Cíle a obsah vyučování cizím jazykům. 6. Vývoj didaktických teorií a směrů. Komunikativní přístup a jeho tendence. 7. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 8. Evropské jazykové portfolio.
Literatura
  • CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
  • CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
  • HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
  • CHODĚRA, R., RIES, L. Výuka cizích jazyků na prahu nového století, I. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 1999. 163 s. ISBN 80 7042 157 6.
  • MOIRAND, S. Enseigner a communiquer en langue étrangere. 1. vyd. Paris : Hachette, 1990. 188 s. ISBN 2 01 0169654.
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 1. české vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 267 s. ISBN 80-244-0404-4.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Ukončení:zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Výuka se realizovat nebude. Předmět slouží pouze pro opakovaný zápis. Studenti budou chodit do předmětu FJMP_DI1.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/FJ2MP_DI1