FJ3DC_FUPP Ústní a písemný projev

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
12 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Thèmes actuels concernant la communauté des pays francophones. Les thèmes choisis inciteront les élèves à réfléchir et à exprimer leurs propres opinions de façon claire et structurée. À la fin de ce cours, les élèves devraient être capables de comprendre des articles et des rapports sur des questions contemporaines dans les pays d'expression française et d'interpréter ces textes dans les deux formes orales et écrites. Leur élocution devra être claire et ils devront être capable de corriger l’orthographe de textes variés.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Aktuální témata týkající se společnosti frankofonních zemí, která ke zdokonalení schopnosti argumentace v písemném a ústním projevu studentů. Náměty jsou vybrány tak, aby studenty podněcovaly k přemýšlení a vyjádření vlastního názoru jasným a strukturovaným způsobem. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen porozumět článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy ve frankofonních zemích a tyto texty interpretovat ústně a písemně.
Osnova
  • Práce s různými texty.
Literatura
    doporučená literatura
  • BERSTEIN, S. Les cultures politiques en France. 2. vyd. Paris : Seuil, 2003. 440 s. ISBN 2-02-057375-X.
  • BOUDOU, B., GERAY, C. annabac. 1. vyd. Paris : Hatier, 1998. 287 s. ISBN 2-218-72436-7.
  • DELAISNE, P., MCBRIDE, N., TREVISI, S. Café creme 3. vyd. Paris : Hachette Livre, 1998.192 s. ISBN 2 01 15 5100 1.
  • Le français dans le monde. Revue des professeurs de français. Paris : CLE International ou www.fdlm.org
  • GAILLARD B. , COLIGNON J.P. Toute l’orthographe, éditions Albin Michel. 2005. 220p. ISBN : 2-226-14391-2
  • MARTINS C, MABILAT J. - Conversations, pratiques de l’oral. Éditions Didier. 2003. 224p. ISBN 978–2–278–05358-2
  • ELUARD R., FRANCOIS J., Vocabulaire 350 exercices niveau avancé, éditons Hachette 1991. 208p. ISBN 2-01-017719-3
  • HONGRE, B., ETERSTEIN, C., JOYEUX, M., LESOT, A. Le texte argumentatif. 1. vyd. Paris : Hatier, 1998. ISBN 2-218 72565-7.
Výukové metody
Seminary.
Metody hodnocení
Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%). Písemná a ústní zkouška. 70% požadované úspěch
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/FJ3DC_FUPP