GPm014 Ateliér galerijní pedagogiky 1

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno částečně online.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Strouhalová (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
GPm014/01: Čt 16:00–17:50 ateliér 18A, R. Horáček, E. Strouhalová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik a rozvíjení kreativních dovedností v rámci galerijní a muzejní pedagogiky, koncepce a teoretická i metodická příprava vlastních projektů. Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Klíčová slova: Animace, autorský projekt
Výstupy z učení
Student bude schopen realizace projektu. Bude schopen navrhnou a zpracovat názornou dokumentační prezentaci.
Osnova
  • Realizovatelné a nerealizovatelné projekty. Otázky a techniky dokumentace projektu. Realizace a možnosti prezentace. Zaměření na různé cílové skupiny.
Literatura
  • Mofat, H. (1999). Museum and gallery education: a manual of good practise. Great Britain: Altamira press.
  • JIROUTOVÁ, Jana. Muzejní a galerijní pedagogika pohledem zahraničních odborníků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. Skripta. ISBN 978-80-244-4195-5.
  • SVÁTKOVÁ, Barbora. Můžu tam mrknout: Galerijní pedagogika ve výstavních institucích České republiky, Slovenska a Rakouska. Střih a zpracování, spolupráce Tomáš Rybníček. 2008. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 1. vydání. ISBN 978-80-210-4530-9. 2008. info
  • HORÁČEK, Radek. Galerijní pedagogika v ČR. 1. vyd. Brno: Dům umění města Brna. 6 s. ISBN 80-7009-193-3. 2000. info
  • HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. 1. vyd. Brno: CERM. 142 s. neoznačeno. ISBN 80-7204-084-7. 1998. info
Výukové metody
seminární cvičení
Metody hodnocení
Výstup semestru: • Samostatný projekt, jeho realizace a adekvátní dokumentace
Navazující předměty
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Student si smí předmět zapsat max. 2 krát.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024.