IN2MP_DTDS Distanční opory ve výuce

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Příprava distanční výukové opory. Realizace její textové části s návrhem její multimediální části. Obsah bude záviset na odborném zaměření studenta.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s distančním vzděláváním a e-learningem. Se zásadami tvorby distančních opor. Ukázat jim možnosti vlastní tvorby multimediálních opor. Možnosti a výhody využití těchto podpor v prezenční výuce.
Osnova
  • Přednášky: Distanční vzdělávání a e-learning, forma řízeného samostudia. Nasazení těchto forem v prezenční výuce, kombinované formě výuky i v dalším vzdělávání. Co je distanční opora a k čemu slouží. Její specifika, kdy se dá používat a jak. Zásady tvorby distančních výukových opor.Možnosti vytváření multimediálních distančních studijních opor. Využití prostředků MS Office pro jejich tvorbu. Možnosti použití programů pro vytváření WWW stránek a možnosti použití specielních programů jako například Zinc, Breez, Captivate, FlashPaper, Flash, Visual Basic, Corel Draw, Adobe Photoshop. Samostatná práce: Příprava distanční výukové opory. Realizace její textové části s návrhem její multimediální části. Obsah si student zvolí na základě svého zaměření.
Literatura
  • http://boss.ped.muni.cz/hrbacek/vyukoveMaterialy/DistOpory/index.htm
  • Bednaříková, I. Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0277-7.
Výukové metody
teoretická příprava, laboratorní cvičení, projekt
Metody hodnocení
Zpracovaný projekt distanční studijní opora. Test prověřující znalosti v rozsahu probraného učiva.
Informace učitele
Odborná literatura : Bednaříková, I. Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0277-7. Průcha, J. Jak psát učební texty pro distanční studium : malá abeceda pro autory. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2003. ISBN 80-248-0281-3. Průcha, J. Požadavky na akreditaci studijních programů a kurzů distančního vzdělávání. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 1997. ISBN -. Zlámalová, H. Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost. Sborník příspěvků . Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 1999. ISBN 80-86302-15-6. Zlámalová, H. Úvod do distančního vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0276-9. kolektiv autorů: Microsoft Office Word 2003 Jednoduše, srozumitelně, názorně. Computer Press
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/IN2MP_DTDS