IVk117 Reflektivní seminář k praxi 2

Pedagogická fakulta
jaro 2021

Předmět se v období jaro 2021 nevypisuje.

Rozsah
0/0/.5. 6 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno online.
Vyučující
PhDr. Lucie Procházková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je podrobná reflexe praxe. Studenti představí své praxe, reflektují své činnosti, schopnosti a dovednosti, diskutují o zažitých situacích, o metodách a přístupech u vybraných cílových skupin a plánování následného profesního uplatnění.
Výstupy z učení
Po ukončení kurzu student:
• umí využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti,
• analyzovat životní situace osob s postižením či znevýhodněním a pracovní náplň pracovníků pomáhajících profesí;
• umí vytvářet činnosti s ohledem na vybranou cílovou skupinu a situaci.
Osnova
  • Reflexe vlastní činnosti na praxi (silné a slabé stránky, naplnění očekávání, výhled)
  • Sdílení zkušeností
  • Uvědomění vlastních schopností a dovedností využitelných v praxi
  • Diskuse o možnostech pracovního uplatnění, výzvy, možnosti, rizika
Literatura
    doporučená literatura
  • KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Edited by Jiřina Šiklová. Šesté, v Portálu páté v. Praha: Portál, 2011, 147 stran. ISBN 9788073679224. info
  • JŮN, Hynek. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví. Vydání první. Praha: Portál, 2010, 141 stran. ISBN 9788073675905. info
  • HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 119 s. ISBN 8073671077. info
  • PÖRTNER, Marlis. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadujícími trvalou péči. Translated by Petr Babka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 175 s. ISBN 9788073675820. info
  • SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 202 s. ISBN 9788073674380. URL info
Výukové metody
práce ve dvojici, skupinová práce, prezentace, diskuse, příprava doma, práce se zkušeností
Metody hodnocení
účast na min. jednom semináři, aktivní zapojení na seminářích, (sebe)reflexe praxe
Informace učitele
Výuka probíhá ve dvou blocích. Studenti mají povinnost se zúčastnit min. jednoho semináře.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022.