JVp011 Angličtina pro pedagogy - A

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Marcela Sekanina Vavřinová, Ph.D. (cvičící)
Christopher Williams, M.A. (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Dita Trčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp011/01: Čt 10:00–11:50 učebna 4, D. Trčková
JVp011/02: Po 12:00–13:50 učebna 33, D. Trčková
JVp011/03: Čt 8:00–9:50 učebna 2, D. Dvořáková
JVp011/04: Čt 10:00–11:50 učebna 2, D. Dvořáková
JVp011/05: Po 10:00–11:50 učebna 63, Ch. Williams
JVp011/06: Čt 11:00–12:50 učebna 33, Ch. Williams
JVp011/07: St 8:00–9:50 učebna 65, Ch. Williams
JVp011/08: Po 13:00–14:50 učebna 56, Ch. Williams
JVp011/09: St 10:00–11:50 učebna 65, Ch. Williams
JVp011/10: Čt 8:00–9:50 učebna 33, Ch. Williams
JVp011/11: Po 14:00–15:50 učebna 59, B. Allan
JVp011/12: Čt 12:00–13:50 učebna 59, B. Allan
JVp011/13: Út 14:00–15:50 učebna 11, B. Allan
JVp011/14: Čt 10:00–11:50 učebna 53, B. Allan
JVp011/15: St 12:00–13:50 učebna 53, B. Allan
JVp011/16: St 16:00–17:50 učebna 33, B. Allan
Předpoklady
JVp001 Entrance test A2
A pass in CJV_AJA2 – Entrance test A2 - English. (Úspěšně absolvovaný předmět CJV_AJA2 – Vstupní test A2 - AJ.) The course is designed for students who are at least at the A2 level of English and who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered at work, school, leisure, etc. They can also produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Podmínkou zápisu je úspěšné absolvování předmětu JVp001. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to help students achieve B1 level knowledge of English by improving all language skills (listening, reading, speaking, writing) and systems of the language (grammar and vocabulary) within the given level. The course also intends to introduce and enhance academic vocabulary and skills (formal emails, giving opinions, poster presentations, etc.).
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at A2+ level of the CEFR; - understand written LSP texts at A2+ level of the CEFR; - produce a formal email; - successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues at A2+ level of the CEFR; - give a poster presentation; - use selected specialist terminology in a natural, accurate way; - show a good command of selected grammar structures at A2+ level of the CEFR.
Osnova
  • In-class topics: 1) Education in the Czech Republic 2) Educational systems in different countries 3) Writing academic and professional emails 4) Tertiary education 5) Alternative schools and teaching methods 6) Jobs and job interviews Grammar topics: 1) Present simple x continuous 2) Past simple x Past continuous 3) Present perfect 4) Expressing future 5) Revision of tenses 6) Word order 7) Adjectives – comparatives x superlatives 8) Adjectives x adverbs
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials available in the IS.
    doporučená literatura
  • SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, xi, 319. ISBN 9780521675802. info
  • OXENDEN, Clive. New English File - Intermediate. 2011. ISBN 978-0-19-451910-6. info
  • Cambridge advanced learner's dictionary. Edited by Melisa Good. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University, 2008, xiv, 1699. ISBN 9780521674683. info
Výukové metody
Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes. Activities developing students' awareness of language skills and systems within B1 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Attendance (only 2 lessons can be missed), homework set in classes, active participation 2) Poster presentation (10 points) 3) Mid-term test (20 points) 4) Formal email (10 points) 5) Credit test (40 points). Only students who complete all assignments can sit the final test. Pass mark: 65% (52 points out of 80).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Jazykový kurz na úrovni B1 SERRJ (není určen pro začátečníky).
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.