JVp015 Angličtina pro speciální pedagogy - A

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp015/02: Út 9:00–10:50 učebna 51, M. Slavíková
JVp015/04: St 14:00–15:50 učebna 59, M. Slavíková
JVp015/05: St 9:00–10:50 učebna 56, M. Slavíková
JVp015/06: Čt 11:00–12:50 učebna 58, M. Slavíková
JVp015/10: Út 15:00–16:50 učebna 59, M. Slavíková
Předpoklady
JVp001 Entrance test A2 || JVk001 Vstupní test A2 - AJ || JV001 Entrance test A2
Úspěšně absolvovaný předmět JVp001 Vstupní test A2 - AJ.
Dalším předpokladem pro zapsání tohoto předmětu, který je vyučován na úrovni B1 (podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky),je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni A2+ a výše.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Podmínkou zápisu je úspěšné absolvování předmětu JVp001. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course English for Special Educators A is to develop harmoniously students’ language and professional skills through a series of tasks to be completed throughout the semester. The tasks are set at the B1 level (CEFR) and target the following areas: - Use of English - Awareness of the language-learning process - Formal email writing - Presenting and giving feedback - Listening and discussion - Specialist vocabulary.
Výstupy z učení
By the end of the course, the students will be able to: - understand specialist vocabulary connected to the topic of education and their field of study; - introduce themselves/their field of study/professional goals; -share their ideas and discuss different issues associated with the topic of special needs education; - show a good command of selected grammar structures at the B1 level of the CEFR; - develop as active and aware learners.
Osnova
  • English for Special Educators A Topics: 1)Language Learning 2)CZ system of education 3)Intro to special needs education terminology and etiquette 4) Sensory impairments 5) Physical/orthopedic impairments 6) Specific Learning Disorders + ADHD 7) Intellectual disability and ASD 8) Speech and Language Impairments 9) Behavioral and emotional disorders
Literatura
    povinná literatura
  • E-learning resources in IS.MUNI.CZ
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press. 300 s. ISBN 0521559286. 1997. info
  • NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press. 106 s. ISBN 052146997X. 1996. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press. x, 379. ISBN 0521532892. 2004. info
    neurčeno
  • Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
  • Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press. 136 s. ISBN 0521754623. 2004. info
Výukové metody
The 100-minute weekly seminars serve to develop students' language skills and competencies. We also work on the specific sub-skills needed to complete the course tasks. Classroom activities include pair and group work, pair/group/class discussions, videos for listening comprehension, grammar quizzes, vocabulary practice, and more.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Attendance (only 2 unexcused absences allowed) 2) Preparation for each class (if a student is not prepared to participate in the class activities = absence) 3) Complete all tasks and gain a minimum of 70 % of the total points (49 out of 70 points). - Language Learning Journey (14 points) - 8 Grammar quizzes (8 points) - 2 Vocabulary quizzes (6 points) - Formal email (5 points) - Presentation (15 points) - Peer feedback on the presentation x2 (8 points) - Video mediation (14 points)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Jazykový kurz na úrovni B1 SERRJ (není určen pro začátečníky).
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/JVp015