KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
KL3BP_HNK2/01: Čt 12:05–13:45 kancelář vyučujícího, P. Hala
KL3BP_HNK2/02: Út 13:00–14:40 kancelář vyučujícího, P. Hala
KL3BP_HNK2/03: St 12:05–13:45 kancelář vyučujícího, P. Hala
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
0/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.

KL3BP_HNK2 Hra na klavír 2

Pedagogická fakulta
jaro 2021

Předmět se v období jaro 2021 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno online.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj pianistické techniky v přímé závislosti na míře pochopení hudební řeči zadané skladby. Konflikt “rytmického” hraní a bohaté agogiky je řešen v souvislosti s metodami volby priorit při nácviku komplikovanějších struktur.
Osnova
  • Rozvoj techniky. Porozumění hudební řeči konkrétní hudební promluvy. Rytmus a agogika. Hledání priorit v procesu nácviku technicky náročných pasáží.
Literatura
  • JUDOVINA-GALPERINA, T. U klavíru bez slz. 1. vyd. Brno: LYNX, 2000.
  • MALURA, M. Interpretace jako základ pochopení umění. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. 28 s. ISBN 80-7042-118-5
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Praktická zkouška, vyžadována domácí příprava, povinnost navštěvovat výuku
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.