MSBK_POSV Praktikum osobnostní a sociální výchovy

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jan Krása, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je během praktických cvičení si osvojit metody OSV, kdy OSV chápeme jako učení odpovědnému vztahu k sobě , druhým i okolnímu světu. Cílem jednotlivých cvičení je porozumět sobě samému, uvědomit si postavení sebe v okolním světě, naučit se správně komunikovat, učit se partnerské citlivosti, kooperaci, schopnosti vytvořit skupinu a formovat v ní vztahy pomocí metod tvořivé dramatiky.
Výstupy z učení
Student/ka bude znát:
jak se osobní temperament promítá do našeho jednání
jak pracovat se svými negativními emocemi
jak vhodně reagovat na stresové situace
jak co nejvhodněji řešit konflikty
Osnova
  • The goal of the subject is getting acquainted with the fundamentals of the theory of socially-psychological training, acquiring capability to prepare and realise partial techniques of an interactive training in a managerial work and in a practical exercise to acquire a view of his own interactive skills (perceptional, communicative, organisational) and social marks influencing the relations to people and personal interactive style.
Literatura
  • KOMÁRKOVÁ, Růžena, Ivan SLAMĚNÍK a Josef VÝROST. Aplikovaná sociální psychologie III. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4. info
Výukové metody
Cílem předmětu je seznámení se základy teorie sociálně-psychologického výcviku, získání způsobilosti připravit a realizovat dílčí techniky interakčního výcviku v práci manažera a v praktickém cvičení získat náhled na vlastní interakční dovednosti (percepční, komunikační,organizační) a sociální rysy ovlivňující vztahy k lidem a osobní interakční styl. I.část: příprava na cvičení (teoretická východiska „IV“; zásady práce s výcvikovou skupinou) II. část cvičení (interakční etudy; modelové situace)
Metody hodnocení
Zápočet se uděluje za aktivní účast na cvičení
Informace učitele
VALENTA, J. učit se BÝT.Praha : Agentura Strom, 2000. ISBN 80-86106-08-X CANFIELD, J.; SISSONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život 1, 2. Praha : Portál, 1994. KŘIVOHLAvÝ, J. Jak si navzájem lépe rozumíme. Praha : Svoboda, 1988. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. MERTIN, V.; ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry pomáhají s problémy. Praha : Portál, 1996.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/MSBK_POSV