MSBP_PPS Praktikum poznávání přírody a společnosti

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Petrů (cvičící)
Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jana Doleželová (cvičící)
Mgr. Jaroslav Morbacher (cvičící)
Mgr. Kateřina Ševčíková (cvičící)
Garance
Mgr. Iva Frýzová
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MSBP_PPS/01: Čt 17:35–20:10 učebna 6, Čt 17:35–20:10 učebna 2, J. Doleželová, I. Frýzová, J. Morbacher, M. Petrů, K. Ševčíková
MSBP_PPS/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Doleželová, I. Frýzová, J. Morbacher, M. Petrů, K. Ševčíková
Předpoklady
! MSBP_RPS Rozvoj představ o přírodě ...
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude student schopen:(1)připravit a realizovat aktivity ve vybraných biotopech (les, zahrada);(2)připravit a realizovat integrovaný program-vycházku (fyzika, geografie, historie, biologie) pro předškolní vzdělávání,použít k přípravě, realizaci integrované výuky v terénu odborné informace;(3)vést děti v předškolním věku při pozorování přírody (města, vesnice) v různých ročních obdobích;(4)definovat nebezpečí, které hrozí při procházkách do přírody nebo v mateřské škole;(5) pracovat se studijní literaturou
Osnova
  • Rozvoj aktivního učení a sebereflexe, upevňování odborných dovedností - studenti budou procvičovat problematické pasáže z živé a neživé přírody formou aktivizujících metod vzdělávání
  • . Cílené propojování odborného integrovaného základu s vytvářením pedagogických zkušeností - studenti připraví a zrealizují aktivity v přírodě (ve městě, na vesnici).
Literatura
  • VALÍČEK, Pavel, Ladislav KOKOŠKA a K. HOLUBOVÁ. Léčivé rostliny třetího tisíciletí. Benešov: Start. 175 s. ISBN 8086231143. 2001. info
  • OPLETAL, Lubomír a Jan VOLÁK. Rostliny pro zdraví. Illustrated by Jindřich Krejča. Vyd. 1. Praha: Aventinum. 176 s. ISBN 8071510742. 1999. info
  • FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. Brno: Paido. 44 s. ISBN 808593129X. 1996. info
  • FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. Brno: Paido. 44 s. ISBN 80-85931-29-X. 1996. info
  • Tajemství přírody :velká rodinná encyklopedie. Translated by Kantorek Jan - František Řehoř - Věra Sobotková. Ostrava: Blesk. 359 s. ISBN 80-85606-21-6. 1993. info
  • DOBRORUKOVÁ, Jana a Luděk J. DOBRORUKA. Malá tajemství přírody. Illustrated by Petr Rob. 1. vyd. V Praze: Albatros. 175 s. 1989. info
Výukové metody
terénní cvičení, diskuse
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem: aktivní účast na cvičeních, odevzdání seminární práce.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.