MSBP_TD2 Tvořivá dramatika 2 (projekty)

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MSBP_TD2/01: Pá 8. 11. 7:30–12:50 učebna 19, Pá 15. 11. 7:30–12:50 učebna 19, Pá 22. 11. 7:30–12:50 učebna 19, Pá 13. 12. 7:30–12:50 učebna 19, M. Pavlovská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice projektového vyučování v dramatické výchově, o vztahu projektů a dramatické lekce, o zařazení lekce DV do projektu apod. Po absolvování předmětu bude student umět: Definovat základní pojmy projektového vyučování. Vysvětlit rozdíly mezi projekty v dramatické výchově, projektovým vyučováním a tematickým vyučováním. Osvojit si dovedností plánovat projekt na určité téma a vhodně využít metod a technik dramatické výchovy k jeho realizaci.
Osnova
  • 1. Srovnání cílů projektového vyučování a dramatické výchovy. 2. Druhy projektů. 3. Dětské drama. 4. Plánování projektu. 5. Kroky projektu. 6. Realizace projektu v praxi. 7. Hodnocení projektu. 8. Reflexe.
Literatura
    povinná literatura
  • VALENTA, J. a kol. Pohledy – Projektová metoda ve škole i za školou. Praha : Artama, 1994.
  • VYBÍRAL, M. Od zkušenosti k poznání. Plzeň : PG Centrum, 1996. ISBN není uvedeno.
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka. In Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. první. Brno: MSD s.r.o, 2007, s. 57-81. ISBN 978-80-86633-93-0. info
  • KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1998, 222 s. ISBN 8071847569. info
    doporučená literatura
  • MORGANOVÁ, N.; SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu.Praha : Artama, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
  • KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s. info
    neurčeno
  • SVOZILOVÁ, D. Strukturovaná dramatická hra. In: Tvořivá dramatika. Praha : IPOS, 2000, č. 3, s. 11. ISSN 1211-8001
Výukové metody
cvičení, zápočet, přímé pozorování, reflexe zhlédnutého projektu, práce v týmu, samostatná práce,hodnocení, teoretická příprava, prezentace, diskuse, reflexe
Metody hodnocení
návrh projektu DV, jeho prezentace
Informace učitele
KAŠOVÁ, J. Projekty. Kroměříž : PG Centrum, 1994. ISBN neuvedeno. VALENTA, J. a kol. Pohledy – Projektová metoda ve škole i za školou. Praha : Artama, 1994. ISBN VYBÍRAL, M. Od zkušenosti k poznání. Plzeň : PG Centrum, 1996. ISBN není uvedeno. JUDASOVÁ, K. Projekt – stavebnice z mnoha dílků. In : Moderní vyučování. Praha, roč. 4, 1998, č. 1, s. 10.. SVOBODOVÁ, R. Strukturované drama. In: Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-756-9. SVOZILOVÁ, D. Strukturovaná dramatická hra. In: Tvořivá dramatika. Praha : IPOS, 2000, č. 3, s. 11. ISSN 1211-8001 MORGANOVÁ, N.; SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu.Praha : Artama, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.