NJ6111 Oborová praxe volitelná v bakalářském studiu němčiny

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/2. praxe (5 pohovorů na školách). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavla Marečková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
(! N2B_PXP1 Oborová praxe průb. 1 )&&(! NJ_X111 Oborová praxe )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Nach diesem Praktikum werden Studierende eine Übersicht über den Stellenwert der deutschen Sprache im Kanon der Unterrichtsfächer gewinnen. Es werden auch Unterrichtsübergreifende Möglichkeiten der Sprachvermittlung empirisch untersucht.
Výstupy z učení
Nach diesem Praktikum werden Studierende eine Übersicht über den Stellenwert der deutschen Sprache im Kanon der Unterrichtsfächer gewinnen. Es werden auch Unterrichtsübergreifende Möglichkeiten der Sprachvermittlung empirisch untersucht.
Osnova
  • 1. 5 Schulen aussuchen 2. Mit Deutschlehrern/-innen Kontakt aufnehmen und sie zu den im Beobachtungsbogen angeführten Themen befragen 3. Beobachtungsbogen ausfüllen (siehe unten) 4. Ausgefüllte Beobachtungsbögen werden Ende Semester bei Frau Brychová vorgelegt und gemeinsam diskutiert (der genaue Termin für die Diskussion wird während des Semesters bestimmt).
Literatura
  • JEDLIČKOVÁ, Helena. Aktivizující metody, alternativní formy pedagogické praxe a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně. Online. In Papáček, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010. České Budějovice: JčU České Budějovice, Ped.Fak., 2010, s. 72-80. ISBN 978-80-7394-210-6. info
  • NAVRÁTIL, Pavel, Libor MUSIL, Jitka NAVRÁTILOVÁ a Monika ŠIŠLÁKOVÁ. Odborná praxe a supervize: hledání příkladů dobré praxe. 2007. URL info
  • JANÍK, Tomáš. Akční výzkum jako cesta ke zkvalitňování pedagogické praxe. In MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004, s. 51-68. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 1. ISBN 80-7315-078-6. info
Výukové metody
Praktikum
Metody hodnocení
Formular und Protokoll
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: průběžně.
ex N2B_PXP1 nebo NJ_X111.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, jaro 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.