ONLINE_AS Angličtina Online - Mluvený projev

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
projekt. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zuzana Kršková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ONLINE_AS/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Dobrovolná
ONLINE_AS/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Hrozková
ONLINE_AS/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Podroužková
ONLINE_AS/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Kršková
ONLINE_AS/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Adam
Předpoklady
The prerequisites are an interest in the subject, a fast Internet connection and a possibility to video record youreselves (a camera or a mobile phone). The course is suitable for students with B1 level and above.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 200 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/200, pouze zareg.: 0/200, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/200
Cíle předmětu
To improve students' presentation and discussion skills;
to encourage learners to evaluate their own performance;
to engage in self-monitoring and peer-monitoring as means of improving speaking performance.
At the end of the course the students should be able to use information gathered from different sources to prepare a presentation, to critically assess their and their peers´ language performance, discussion. The tasks try to prepare students for making presentations and for classroom interaction as second-language learners and teachers.
Osnova
  • 1 Structuring the presentation.
  • 2 Getting the attention of the audience.
  • 3 Structuring the talk.
  • 4 Summarising and ending talk. Procedural vocabulary.
  • 5 Expressing a point of view. Reporting, presenting contrasting or contradictory ideas.
Literatura
  • PATERSON, Ken, Caroline CAYGILL a Rebecca SEWELL. A handbook of spoken grammar : strategies for speaking natural English. 1st pub. Peaslake: Delta, 2011, 95 s. ISBN 9781905085545. info
  • GUDE, Kathy. Advanced listening and speaking CAE. 3rd impression. Oxford: Oxford University Press, 2003, 152 s. ISBN 0194534251. info
  • GUDE, Kathy. Advanced listening and speaking CAE. Oxford: Oxford University Press, 1998, 152 s. ISBN 0194533476. info
  • HARMER, Jeremy a John ARNOLD. Advanced speaking skills. 1st pub. London: Longman, 1978, xxii, 103. ISBN 0582515106. info
Výukové metody
videos followed by online discussions about features of spoken English, online homework, peer reviews
Metody hodnocení
2 speaking assignments (describing a picture and commenting on a topic for approx. 1 minute each) – peer reviewed; 1 final assignment – evaluated by the moderator; 4 comments/peer reviews of other students´ performances; studying recordings and detecting certain features (according to the task)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/1441/jaro2016/ONLINE_AS/index.qwarp
Students will be divided into groups based on their language level and study programme (NŠ students will have a separate group). The advanced level will get more challenging tasks more oriented at academic presentations.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
kurz probíhá online; rychlé připojení k internetu nutností; level of English B1 and higher.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.