OVc009 Didactics 2

Faculty of Education
Spring 2020
Extent and Intensity
0/0/1.3. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Petr Jemelka, Dr.
Department of Civics – Faculty of Education
Supplier department: Department of Civics – Faculty of Education
Timetable
Fri 14. 2. 8:00–12:50 učebna 42, Fri 13. 3. 8:00–12:50 učebna 42, Fri 3. 4. 8:00–12:50 učebna 42
Prerequisites (in Czech)
OVc001 Didactics 1
Absolvování předmětu OVc001 - Didaktika 1
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Na konci kursu student bude schopen: charakterizovat klíčová témata ZSV a popsat možnosti jejich realizace, aplikovat principy projektové výuky v rámci ZSV.
Syllabus (in Czech)
  • • Využití projektové výuky ve výuce Občanského a společenskovědního základu. • Problematika tematických celků Občanského a společenskovědního základu, vymezení a možnosti realizace, jejich vazby na průřezová témata. (osobnost jedince a jeho vztah ke společnosti, filosofická a religionistická problematika, státoprávní problematika, problematika mezinárodních vztahů a globálního světa) • Problematika finanční gramotnosti ve výuce. • Hodnocení ve výuce Občanského a společenskovědního základu.
Literature
    required literature
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky (The Theory and Practise of Project Teaching). 2nd ed. Brno: Masarykova univerzita. 160 pp. ISBN 978-80-210-8163-5. 2016. info
  • BELZ, Horst and Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Translated by Dana Lisá. Vyd. 2. Praha: Portál. 375 s. ISBN 9788073679309. 2011. info
  • MIČIENKA, Marek and Jan JIRÁK. Základy mediální výchovy. Vyd. 1. Praha: Portál. 295 s. ISBN 9788073673154. 2007. info
  • VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno: Aisis. 226 s. ISBN 802394908X. 2006. info
  • KOLÁŘ, Zdeněk and Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků : formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Vydání 1. Praha: Grada. 157 stran. ISBN 802470885X. 2005. info
    recommended literature
  • • Výchova k toleranci a proti rasismu :[multikulturní výchova v praxi]. Edited by Tatjana Šišková. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2008. 273 s. ISBN 9788073671822.
  • ČINČERA, Jan. Environmentální výchova : od cílů k prostředkům. Brno: Paido. 116 s. ISBN 9788073151478. 2007. info
  • KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA. 81 s. 1995. info
Teaching methods (in Czech)
Vysvětlování, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Aktivní účast na seminářích, zkouška – ústní zkouška z probírané problematiky, seminární práce – návrh projektu v rámci učiva Občanského a společenskovědního základu s vazbou na průřezová témata.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2018, Spring 2019, Spring 2021, Spring 2023, Spring 2024.
  • Enrolment Statistics (Spring 2020, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2020/OVc009