RJ2018 Jazykový seminář 1

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/2/0. v kombinovaném studiu 24 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Janina Krejčí, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Anastasija Sokolova, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RJ2018/01: Út 14:50–16:30 respirium (5. nadzemní podlaží), J. Krejčí, O. Truhlářová
RJ2018/02: Pá 29. 9. 16:40–18:20 učebna 62, Pá 13. 10. 16:40–18:20 učebna 62, Pá 27. 10. 14:50–16:30 učebna 62, Pá 10. 11. 16:40–18:20 učebna 62, Pá 1. 12. 14:50–16:30 učebna 62, Pá 15. 12. 16:40–18:20 učebna 62, J. Krejčí, O. Truhlářová
Předpoklady
Znalost ruštiny na úrovni B2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Studenti si prohloubí své znalosti z praktických jazykových cvičení 1 (RJ2010), zlepší svůj ústní a písemný projev, gramatické a komunikativní dovednosti.

Studenti čtou a poslouchají ruskojazyčné texty a také pracují s ruskojazyčným internetem.
Osnova
  • 1. Školský systém v Česku a Rusku. Který systém bych preferoval(a) já? Slovní zásoba na téma „Škola, studium“.
  • 2. Vysoké školství v ČR a RF. Co by se mělo změnit na VŠ? Procvičení použití lexikálně-sémantické skupiny "znanije - poznanije".
  • 3. Učitel. Mé představy o budoucí profesi učitele. Procvičení použití ruského slovesa "učiť" a jeho derivátů. Lexikálně-sémantická skupina "učitel - pedagog - vospitatel".
  • 4. Věda a výzkum. Prezentace diplomové práce.
  • 5. Jaké knihy rád(a) čtu. Má oblíbená ruská kniha.
  • 6. Internet a Runet. Sociální sítě: facebook, vkontakte, twitter, linkedin a další.
  • 7. Jakou hudbu poslouchám. Procvičení používání slovesa "slyšať" a jeho derivátů.
  • 8. Jaké seriály sleduji. Můj oblíbený film. Filmové festivaly.
  • 9. Návštěva galerie. Procvičení použití ruského slova "kartina" v rámci tématu.
  • 10. Prohlídka města a jeho památek. Moderní budovy a starobylé památky.
  • 11. Orientace ve městě. Pošta, banka.
  • 12. Vánoce a Nový rok v Rusku a ČR.
Literatura
    doporučená literatura
  • JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
  • LASKAREVA, Je. P. Čistaja grammatika. Sankt-Peterburg: Zlatoust, 2006, 336 s. ISBN 5865473689. info
  • GLAZUNOVA, Ol‘ga Igorevna. Grammatika russkogo jazyka v upražnenijach i kommentarijach : morfologija. 3-e izd. Sankt-Peterburg: Zlatoust, 2005, 423 s. ISBN 5865472925. info
  • BARNET, Vladimír. Ruština pro pokročilé. 4., upr. vyd. Praha: Leda, 2003, 384 s. ISBN 8073350130. info
  • GLAZUNOVA, Ol‘ga Igorevna. Davajte govorit' po-russki : učebnoje posobije po russkomu jazyku dlja inostrancev. 3-e izd. ispr. Moskva: Russkij jazyk, 2000, 336 s. ISBN 5200028272. info
Výukové metody
Seminář, dialogy, besedy a diskuse na probíraná témata, domácí úkoly, skupinové projekty v rámci probíraných okruhů, čtení a poslech ruských textů.
Metody hodnocení
a) Aktivní účast na seminářích.
b) Průběžné plnění zadávaných domácích úkolů (esejů v ruštině).
c) Vypracování závěrečné eseje na zadané téma.
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
Pro prezenční studium platí pravidelná docházka (povoleny jsou max. 2 absence).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.