SP4MK_S4c1 Specializace 4c Edukace jedinců s poruchami chování 1

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/0/40. 40 hodin. 16 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s koncepty intervence u dětí a žáků s poruchami chování. Na konci tohoto kurzu bude student schopen aplikovat teoretické koncepty v intervenci.
Osnova
  • 1. Intervence ve výchovně vzdělávacím procesu etopedie, úkoly, formy naplňování cílů intervence 2. Intervence jako podpora, pravidla intervence 3. Principy a zásady intervence, intervence individuální, skupinová 4. Tradiční koncepční přístupy k intervenci 5. Krizová intervence 6. Intervence ve školním prostředí, intervence při výuce 7. Základní metody intervence.
Literatura
  • Krizová intervence. Online. Edited by Daniela Vodáčková. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 543 s. ISBN 80-7178-696-9. [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
Teoreticá příprava. Interakticní diskuse ve výuce. Prezentace projektu.
Metody hodnocení
Diskuse v hodině, skupinové projektky, závěrečný (skupinový) projekt.
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/wsedu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.