SP4RC_OPRX Odborná praxe souvislá

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
praxe 32 hodin. 12 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Asistentské práce pod supervizí tutora v zařízeních pro dospělé osoby se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Asistování ve výuce; logopedická intervence u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností; intervence u sluchově postižených.
Osnova
  • Přímá speciálně pedagogická a poradenská činnost u dospělých osob se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Cílené pozorování žáka s narušenou komunikační schopností; strukturované pozorování, záznam;návrhy logopedické intervenace.
Literatura
  • FILOVÁ, Hana. Fakultní cviční učitelé v reflexi studentů učitelství primární školy. In LUKÁŠOVÁ KANTORKOVÁ, H. (ed.) Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí plánování scénářů v Evropě. Sborník Výzkumného záměru organizace VZO: msm 1745000. Ostrava: PedF OU, 2004, s. 187-198, 10 s. ISBN 80-7042-376-5. info
  • FILOVÁ, Hana. Intervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy. In Spolupráca univerzity a škol (Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie "Cvičný učitel"). Banská Bystrica: Pedagogická fakulty Univerzity Mateja Bela a Vzdelávacia nadácia Jana Husa, 2002, s. 151-160. ISBN 80-8055-638-5. info
  • FILOVÁ, Hana. Inetervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy. In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. 1. vyd. Brno: Paido, 2000, s. 213-219. ISBN 80-85931-87-7. info
Výukové metody
odborná praxe souvislá
Metody hodnocení
zápočet
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/wsedu
Vedení deníku praxe, vytváření vlastního potrfolia. Potvrzení protokolu o odborné praxi, zpracování zprávy o praxi.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.