SP4RC_ZSP2 Základy speciální pedagogiky 2 logopedie

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po úspěšném absolvování tohoto předmětu student bude - ovládat základní terminologii vztahující se k oboru logopedie - osvojí si poznatky k etiologii a symptomatologii jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti - bude se orientovat v systému péče o osoby s narušenou komunikační schopností.
Osnova
  • Logopedie – předmět základní úkoly, postavení v systému věd. Komunikace, komunikační proces Narušená komunikační schopnost – vymezení, klasifikace. Kategorie narušené komunikační schopnosti – vymezení, etiologie, symptomatologie, diagnostika a terapie. Organizace logopedické intervence – logoped, logopedický asistent. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.
Literatura
  • VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
  • KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie. 2. přeprac. vyd. Brno: Paido, 2000, 94 s. ISBN 8085931885. info
  • KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie II a III. In Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998, 101 s. ISBN 80-85931-62-1. info
Výukové metody
seminář, diskuse
Metody hodnocení
Písemný test - k absolvování předmětu je třeba uspět ze 70%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013.