PdF:SPR_SDI2 Special Methodology 2 - Course Information
SPR_SDI2 Special Methodology 2
Faculty of EducationSpring 2001
- Extent and Intensity
- 0/0/8. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (lecturer)
Procházková (lecturer)
PhDr. Mgr. Alena Sobotková, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Halešová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Extension of Teaching Qualification for another subject (programme PdF, C-CV, specialization Lower Secondary School Teacher Training in Special Pedagogy)
- Syllabus (in Czech)
- surdopedie Reedukace sluchu, odezírání, daktylotika, obsahová a zvuková stránka řeči, modulační faktory, přehled českých hlásek, rozdělení, artikulace a chyby jednotlivých hlásek a jejich náprava, znaková řeč, totální komunikace, různé způsoby komunikace, specifika práce s nedoslýchavým a neslyšícím. Komunikační formy sluchově postižených - posunky, mimika, gestikulace, znaky. Problematika tlumočení, osvojování znakové zásoby, tlumočnické služby, základní pokyny pro kontakt slyšícího k neslyšícím. somatopedie Metodika práce s dětmi předškolního věku s tělesným postižením se zaměřrním na rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky. Obsah a a metodika předmětu "dorozumívací dovednosti", zařazeného do všech vzdělávacích programů, podle kterých se učí žáci s tělesným postižením. Oftalmopedie Zrakově postižené dítě ve škole, psaní a čtení zrakově postižených, vývoj písma pro zrakově postižené, Braillovo písmo, nácvik čtení a psaní, slepohluchota, technické pomůcky a vybavení, euréka, optacon, prostorová orientace a samostatný pohyb, vodící psi. etopedie Specifika vzdělávání ve výchovných ústavech, vzdělávací programy ZŠ, ZvŠ, profesní příprava, PrŠ, OU, SOU, individuální příprava. Problematika žáků s LMD, SVPU. Odlišnosti v organizaci a metodách vzdělávacího procesu v podmínkách ústavní péče (školství, vězeňství).
- Literature
- Kucharská, A. a kol. Specifické poruchy učení a chování. Sborníky 1996-1999. Praha: Portál, 1997, 1998, 1999
- VÍTKOVÁ, Marie. Somatopedické aspekty (Aspects of physical disabled education). Brno: Paido. 135 pp. ISBN 80-85931-69-9. 1999. info
- BULOVÁ, Alena. Komunikace sluchově postižených (Comunicattion of hearing handicaped people). In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido. p. 63-67. ISBN 80-85931-51-6. 1998. info
- KVĚTOŇOVÁ, Lea. Oftalmopedie. Brno: Paido - edice pedagogické literatury. 66 s. ISBN 8085931508. 1998. info
- BULOVÁ, Alena. Surdopedie (Education of hearing handicaped people). In Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido. p. 81-97. ISBN 80-85931-65-6. 1998. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: konzultace
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2001/SPR_SDI2